Radio's van 1950 tot 1970
FM perikelen B7X14A
12 okt 2020 11:33 #85985
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic FM perikelen B7X14A
Ik heb het lek boven water (denk ik). Ik kreeg de tip om de ECH81 uit te wisselen. Dat lijkt de gouden tip.
Ik laat de radio nu al 3 uur spelen zonder de klacht.
Ik laat de radio nu al 3 uur spelen zonder de klacht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 okt 2020 10:28 #85979
door PE9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gino
12 okt 2020 09:46 #85976
door Gino
Beantwoord door Gino in topic FM perikelen B7X14A
Dank je Tjerk,
welke is dat? Ik heb het schema.
welke is dat? Ik heb het schema.
12 okt 2020 07:30 #85971
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic FM perikelen B7X14A
Elcootje ratiodetector? Signaalzoeker gaat niets opleveren want dat heb je al.
Tjerk, 9ZZ
11 okt 2020 21:50 #85968
door Gino
FM perikelen B7X14A werd gestart door Gino
Ik heb het chassis nog steeds buiten de kast. Er zit een groen verstrooischerm in, dus dat gaat goed.
Nu laat ik het toestel flink spelen. Bij de FM wordt het geluid soms wat zachter, als ik met de zenderkanaaltoetsen schakel en dan weer naar de FM is het geluid weer prima.
Op de AM doet dit probleem zich niet voor.
Ik heb het 'tandenpoetsen' gedaan, gebit losgehaald en de contacten gereinigd (met PRF 6-68). Ik heb de ECC85 uitgewisseld met enkele soortgenoten. Ik moet zeggen dat bij sommige ECC85 buizen vaker het probleem zich voordoet.
Ik heb het advies gekregen met een signaalzoeker de storing te zoeken. De kennis hiervoor heb ik niet, maar wil graag de fout vinden. Heeft iemand naast dit advies (wil het gerust proberen na te volgen)nog een ander idee?
Heeft iemand nog een goede tip?
Nu laat ik het toestel flink spelen. Bij de FM wordt het geluid soms wat zachter, als ik met de zenderkanaaltoetsen schakel en dan weer naar de FM is het geluid weer prima.
Op de AM doet dit probleem zich niet voor.
Ik heb het 'tandenpoetsen' gedaan, gebit losgehaald en de contacten gereinigd (met PRF 6-68). Ik heb de ECC85 uitgewisseld met enkele soortgenoten. Ik moet zeggen dat bij sommige ECC85 buizen vaker het probleem zich voordoet.
Ik heb het advies gekregen met een signaalzoeker de storing te zoeken. De kennis hiervoor heb ik niet, maar wil graag de fout vinden. Heeft iemand naast dit advies (wil het gerust proberen na te volgen)nog een ander idee?
Heeft iemand nog een goede tip?