Radio's van 1950 tot 1970
Philips bx 490 a
07 okt 2020 06:24 #85900
door Marcelb
Beantwoord door Marcelb in topic Philips bx 490 a
Ik ga van het weekend eens even kijken . Bedankt voor de reacties
M.v.g Marcel
M.v.g Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 okt 2020 16:37 #85893
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philips bx 490 a
Zit nog wel de originele luidspreker trafo erin ?
( kijken en vergelijken met het type trafo, aangegeven in de documentatie van dit toestel )
Deze zijn nogal eens stuk en daarom vervangen door een ander type , wat wel werkt maar niet zoals het hoort. (Heeft met tegenkoppeling schakelingen te maken)
( kijken en vergelijken met het type trafo, aangegeven in de documentatie van dit toestel )
Deze zijn nogal eens stuk en daarom vervangen door een ander type , wat wel werkt maar niet zoals het hoort. (Heeft met tegenkoppeling schakelingen te maken)
Handtekening
06 okt 2020 03:12 #85879
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips bx 490 a
Ditzelfde probleem had ik met mijn B4X61A.
Na de verlopen en lekker teer condensatoren vervangen te hebben en wat verlopen weerstanden bleef het probleem zich voordoen.
Na vervangen van de volume potmeter was het probleem opgelost en speelt hij weer de sterren van de hemel.
Mooie radio overigens.
Na de verlopen en lekker teer condensatoren vervangen te hebben en wat verlopen weerstanden bleef het probleem zich voordoen.
Na vervangen van de volume potmeter was het probleem opgelost en speelt hij weer de sterren van de hemel.
Mooie radio overigens.
Mvg.
Bert
05 okt 2020 21:52 #85878
door Marcelb
Philips bx 490 a werd gestart door Marcelb
Beste mensen
Ik heb een Philips bx 490 a die in principe goed speelt alleen vervormt het geluid als je hem harder of zachter zet . als hij zacht speelt hoor je bijna geen lage tonen hoe harder je hem zet hoe beter het geluid wordt .
Kan dit aan de volume knop liggen of moet ik het ergens anders in zoeken .
M.v.g Marcel
Ik heb een Philips bx 490 a die in principe goed speelt alleen vervormt het geluid als je hem harder of zachter zet . als hij zacht speelt hoor je bijna geen lage tonen hoe harder je hem zet hoe beter het geluid wordt .
Kan dit aan de volume knop liggen of moet ik het ergens anders in zoeken .
M.v.g Marcel