Radio's van 1950 tot 1970
Philips 204 Un door de PTT gecontroleerd
- peters0076
- [peters0076]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 sep 2020 21:50 #85549
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Philips 204 Un door de PTT gecontroleerd
Graag gedaan
Mvg Peter
Mvg Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 sep 2020 00:01 - 15 sep 2020 00:05 #85527
door Gidi Verheijen
Beantwoord door Gidi Verheijen in topic Philips 204 Un door de PTT gecontroleerd
Peter,
Ik heb je in je bericht al bedankt, maar wil niet riskeren dat je dat mist.
Voor alle duidelijkheid dus: hartelijk dank voor de fraaie en voor mij nuttige foto's.
Mvg,
Gidi
Bericht is per abuis dubbel geplaatst. Dan zal mijn dank zeker duidelijk zijn.
Voor alle duidelijkheid dus: hartelijk dank voor de fraaie en voor mij nuttige foto's.
Mvg,
Gidi
Bericht is per abuis dubbel geplaatst. Dan zal mijn dank zeker duidelijk zijn.
Laatst bewerkt 15 sep 2020 00:05 door Gidi Verheijen.
14 sep 2020 23:58 #85526
door Gidi Verheijen
Beantwoord door Gidi Verheijen in topic Philips 204 Un door de PTT gecontroleerd
Peter,
Voor alle duidelijkheid dus: hartelijk dank voor de fraaie en voor mij nuttige foto's !
Mvg,
Gidi
Voor alle duidelijkheid dus: hartelijk dank voor de fraaie en voor mij nuttige foto's !
Mvg,
Gidi
- peters0076
- [peters0076]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
14 sep 2020 22:37 #85525
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Philips 204 Un door de PTT gecontroleerd
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gidi Verheijen
14 sep 2020 01:04 - 14 sep 2020 01:05 #85511
door Gidi Verheijen
De “Kontrollmarke” moest in Zwitserland vanaf 1933 op elk in de handel gebracht radiotoestel aangebracht worden, ten teken dat de fabrikant over een concessie van de Zwitserse PTT beschikte. Zo probeerde de Zwitserse PTT te bereiken dat alleen toestellen verkocht werden die aan minimale technische eisen voldeden. De verplichting gold zowel voor in Zwitserland vervaardigde als voor geïmporteerde toestellen.
Zie ook: Radiokontrollmarken / ALR+CFR in der Schweiz
Het getoonde toestel is overigens toch wel bijzonder. Mij zijn diverse exemplaren van de in Zwitserland gebouwde Philips 204UH bekend en één in Nederland geproduceerde 204UN. Het toestel uit de kringloop is een 204UN die evenwel in Zwitserland is gemaakt, zoals de gegevens op het typeplaatje aangeven.
Zie ook mijn artikel over de Philips 204U in het Radio Historisch Tijdschrift van juni 2018: Philips 204U en afgeleide modellen.
Als Peter dit toestel heeft aangeschaft, zou hij mij een plezier kunnen doen met een foto van het typeplaatje en een detailfoto van de afstemschaal. Die afstemschaal is een Zwitserse schaal (schaalcode A1 897 95.2), met andere radiostations dan op de gewone Philips 204U.
Zie ook: Radiokontrollmarken / ALR+CFR in der Schweiz
Het getoonde toestel is overigens toch wel bijzonder. Mij zijn diverse exemplaren van de in Zwitserland gebouwde Philips 204UH bekend en één in Nederland geproduceerde 204UN. Het toestel uit de kringloop is een 204UN die evenwel in Zwitserland is gemaakt, zoals de gegevens op het typeplaatje aangeven.
Zie ook mijn artikel over de Philips 204U in het Radio Historisch Tijdschrift van juni 2018: Philips 204U en afgeleide modellen.
Als Peter dit toestel heeft aangeschaft, zou hij mij een plezier kunnen doen met een foto van het typeplaatje en een detailfoto van de afstemschaal. Die afstemschaal is een Zwitserse schaal (schaalcode A1 897 95.2), met andere radiostations dan op de gewone Philips 204U.
Laatst bewerkt 14 sep 2020 01:05 door Gidi Verheijen.
13 sep 2020 20:00 #85510
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 204 Un door de PTT gecontroleerd
Leuke toestelletjes die kleine U'tjes. :thumbsup:
Mvg.
Bert