Een week of twee geleden kreeg ik een app met foto van dit toestel van de schoondochter van mijn zwager en schoonzus of ik interesse in deze radio had.
Het huis (leuk boerderijtje) in de achterhoek van haar vader welke op 93 jarige leeftijd was overleden moest worden leeggemaakt en in de voormalige stal waren ze hem tegengekomen.
Ondanks de toestand ervan had ik zoiets van ja doe maar al was het alleen al om de luidsprekers die er inzitten.
Gezien de Corona crisis de afspraak gemaakt hem bij mijn zwager en schoonzus te parkeren om hem op een later tijdstip daar af te halen.
Gisteren moest mijn zwager hier in de buurt zijn en besloten we dat hij de radio mee zou nemen om bij de voordeur te parkeren en aan zou bellen dat hij er stond.
Op afstand van ruim twee meter hebben we nog wel wat gekletst maar wat een rare gewaarwording zo.
Normaal start ik een mooi gaaf exemplaar voorzichtig op om te kijken of er nog teken van leven inzit.
Maar vandaag heb ik hem gewoon aan de 220 gehangen.
En wat blijkt ondanks al zijn gebreken, touwtje van de FM eraf, touwtje van de basweergave die het gordijntje opent en sluit eraf de slechte gebladerde zenderschaal en erbarmelijke kast speelt dat kreng met al zijn oude componenten na ruim vier uur aanstaan nog steeds de sterren van de hemel met een zeer goede ontvangst ook op de FM.
Toeval wil dat ik nog een hele nette lege kast en zenderschaal van dit model heb.
Het opnieuw leggen van de touwtjes tja dat is voor mij nog een uitdaging maar ik ga mijn best doen.