Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Revisie van mijn B7X43A inclusief nieuwe EL folie voor de zenderplaatverlichting

Meer
08 apr 2020 06:20 #83147 door Franc
Paul,

Bewaar de kast als je wilt maar even voor mij.
Ik heb je een p.m. verstuurd.

Groet Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 apr 2020 00:23 #83146 door paulsnip
Ik snap het. Ik vind de donkere kasten juist wél mooi.

En omdat ik ze uiteindelijk ook weer kwijt moet heb ik ze ook liever. Donkere radio's zijn makkelijker te verkopen.

Ik kan niet alles bewaren. Dus de overgebleven kast gaat een dezer dagen gewoon in de kliko.

Meer
07 apr 2020 20:54 #83145 door Henielma
Hoi Paul dat ziet er ook mooi uit. Maar als elektronica man kan ik het niet laten om toch weer een EL verlichting er in te willen hebben die aangesloten is op de daarvoor bedoelde trafo wikkeling. Grappig om te zien dat wanneer je de radio inschakelt onmiddellijk de EL licht geeft. Deze is duidelijk sneller dan het gloeilampje achter het Philips logo. Verder geeft de EL folie een hele egale wijzerplaatverlichting, Dit in tegenstelling van alle andere buizenradio's waar een deel altijd feller verlicht is dan de rest.

Maar ieder zijn eigen manier om dergelijke mooie radio's weer goed werkend te krijgen. Zelf vind ik donkere kasten niet mooi en zoek altijd lichtgekleurde modellen uit. Ik heb aan de zeventiger jaren een fobie voor donkerbruin overgehouden.

Meer
07 apr 2020 12:03 - 07 apr 2020 12:05 #83135 door paulsnip
Antwoord ging niet helemaal goed:

Ik heb ook een paar van deze dingen gedaan. Maar dan met een donkere kast.

Het EL scherm vervang ik door een originele Philips modificatie. (zie bovenstaand). De gloeilampjes houder haal ik uit een sloopradio. En het scherm maak ik van een snelhechter. Ik vind groen mooi. Maar de originele modificatie was wit. Oranje geeft ook een mooie warme uitstraling trouwens. Zie foto's onder dit bericht.

Die van jou ziet er weer prachtig uit! En ik ga ervan uit dat je tevreden bent over de kast. (op de foto's ziet het er super uit tenminste). Ik heb eventueel nog een hele knappe donkere kast. Op wat scheuren in de blanke lak na goed. Die staat op de nominatie om een dezer dagen in de kliko te gaan. Dus mocht jij (of iemand anders) er belang bij hebben dan is dat te regelen. Ik heb sowieso nog wat onderdelen liggen van zo'n sloopradio.

Foto's van mijn projecten. (Scherm is een B7X44A, maar zelfde idee).
Laatst bewerkt 07 apr 2020 12:05 door paulsnip.

Meer
07 apr 2020 11:56 #83134 door paulsnip

Meer
07 apr 2020 00:44 #83121 door Cees
Ja, prachtig resultaat!
Cees.

Gemaakt door Kunena