Radio's van 1950 tot 1970
"Bescherming der radioindustrie"
25 feb 2020 00:08 #82361
door maarten
Beantwoord door maarten in topic "Bescherming der radioindustrie"
Interessant!
Als het inderdaad de fabrikant was, dan is de vraag alleen nog: "wanneer en op welke toestellen?"
Als het inderdaad de fabrikant was, dan is de vraag alleen nog: "wanneer en op welke toestellen?"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 feb 2020 16:58 #82359
door Bert Kn
Navraag heeft mij het volgende opgeleverd.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic "Bescherming der radioindustrie"
On topic staat de belangrijkste vraag eigenlijk nog open. Wanneer werd het G.I.R.A.-stickertje precies op het toestel gekleefd? In het magazijn van de distributeur? Bij levering van de fabrikant aan de distributeur? Bij levering van de distributeur aan de wederverkoper?
Navraag heeft mij het volgende opgeleverd.
Mvg.
Bert
23 feb 2020 14:44 - 23 feb 2020 14:45 #82344
door maarten
@René: dit was niet hoofdzakelijk als discussie bedoeld, maar als aanvulling op Henk's bericht dat Gira uit Duitsland iets anders is.
Laatst bewerkt 23 feb 2020 14:45 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
- adrie franse
- [adrie franse]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
23 feb 2020 11:16 #82335
door adrie franse
Beantwoord door adrie franse in topic "Bescherming der radioindustrie"
Beste heren. Allen dank voor de reacties.
Zo zie je maar weer hoe informatief ons forum is.
Wat ik ook wel eens tegen kom, en die zijn minstens zo leuk, is het stikkertje achterop de radio, van de radiohandelaar zelf. Vaak met een telefoonnummer dat je al kan zien dat het wel heel oud moet zijn. Een tel.nr. met maar 3 cijfers en zo. Een radio is sowieso een soort tijdcapsule, maar dan helemaal. Nogmaals dank.
Adrie
Zo zie je maar weer hoe informatief ons forum is.
Wat ik ook wel eens tegen kom, en die zijn minstens zo leuk, is het stikkertje achterop de radio, van de radiohandelaar zelf. Vaak met een telefoonnummer dat je al kan zien dat het wel heel oud moet zijn. Een tel.nr. met maar 3 cijfers en zo. Een radio is sowieso een soort tijdcapsule, maar dan helemaal. Nogmaals dank.
Adrie
23 feb 2020 07:27 - 23 feb 2020 07:34 #82332
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic "Bescherming der radioindustrie"
Ben ik helemaal met je eens, maar ik bedoelde alleen dat achter elke letter
een puntje staat, ook achter de R en de A, terwijl deze letters dus RAdio aangeven.
Kortom ze zijn aan elkaar geschreven en dus geen twee aparte woorden, wat de puntjes
wel suggereren. Dat heeft me op het verkeerde been gezet.

Op de producten van Gira staat het in hoofdletters weergeven, verder of-topic.
Ik wilde TS alleen maar helpen in de zoektocht en laat het verder rusten.
een puntje staat, ook achter de R en de A, terwijl deze letters dus RAdio aangeven.
Kortom ze zijn aan elkaar geschreven en dus geen twee aparte woorden, wat de puntjes
wel suggereren. Dat heeft me op het verkeerde been gezet.
Op de producten van Gira staat het in hoofdletters weergeven, verder of-topic.
Ik wilde TS alleen maar helpen in de zoektocht en laat het verder rusten.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 23 feb 2020 07:34 door RR1957.
23 feb 2020 03:18 - 23 feb 2020 03:27 #82331
door maarten
Voor de volledigheid: als er puntjes tussenstaan is het altijd een afkorting, maar afkortingen worden ook vaak met alleen hoofdletters en geen puntjes geschreven en er zijn zelfs techsites (kuchtweakerskuch) die denken dat dat niet nodig is. In elk geval wordt er in het dagelijks gebruik flink mee gehusseld zodat je er standaard van uit moet gaan dat het nooit is wat het lijkt.
Het Duitse Gira is een handelsmerk dat kennelijk gebaseerd is op een verkorting (dat is weer wat anders dan een afkorting) van Giersiepen Radevormwald en wordt in dit geval met alleen een hoofdletter aan het begin geschreven, hoewel een logo natuurlijk ook uit alleen hoofdletters kan bestaan.
En over wel of geen puntjes, heeft de VPRO ooit nog uitgebreid gedicussieerd.
On topic staat de belangrijkste vraag eigenlijk nog open. Wanneer werd het G.I.R.A.-stickertje precies op het toestel gekleefd? In het magazijn van de distributeur? Bij levering van de fabrikant aan de distributeur? Bij levering van de distributeur aan de wederverkoper?
Het Duitse Gira is een handelsmerk dat kennelijk gebaseerd is op een verkorting (dat is weer wat anders dan een afkorting) van Giersiepen Radevormwald en wordt in dit geval met alleen een hoofdletter aan het begin geschreven, hoewel een logo natuurlijk ook uit alleen hoofdletters kan bestaan.
En over wel of geen puntjes, heeft de VPRO ooit nog uitgebreid gedicussieerd.
Laatst bewerkt 23 feb 2020 03:27 door maarten.