Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Oscillatie grundig 5010

Meer
25 jul 2019 15:34 #78751 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Oscillatie grundig 5010
Zo zie je maar weer. Nooit in het wilde weg C'tjes vervangen. Die 0.5 µF was natuurlijk nog gewoon goed omdat er geen spanning overheen staat. Je had hem ook kunnen vervangen door 0.47 µF.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jul 2019 12:53 #78750 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Oscillatie grundig 5010
Hey tjerk. Het is C 94 ik had geen deze waarde niet op voorraad en domweg (wat wil je bij 36-40 graden twe in serie gezet van.. 0.10 uf. Vond het al bizar. Alles klopte perfect maar deze fout vond ik niet bij deze2x1uf in serie en doet het weer
Stom stom van mij

Meer
21 jul 2019 11:44 #78719 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Oscillatie grundig 5010
Als je de ECC40 eruit trekt heb je dat probleem nog steeds? Dat kan helemaal niet want de toonregeling vindt plaats in die buis! De EABC80 zit er wel buiten dus als die eruit is maakt iets uit in de belasting van de toonregeling. Maar misschien is C86 duf.

Tjerk, 9ZZ

Meer
21 jul 2019 11:08 #78718 door Erwin goossens
Hallo mensen.ik ben nu zo ver dat het toestel weer goed ontvangt op elk kanaal.echter doet zich het volgende probleem voor.. indien de hoge tonen potmeter staat op de minste bassweergave (toegedraaid) EN de lagetonen regelaar op de helderste stand heb ik een oscilatie..een felle pieptoon.1 van de 2 regelaars 2 cm terugregelen is het weg.de potmeters reageren normaal.de ERO condensatoren zijn vervangen en de juiste waarde /plaats gesoldeerd..het zit echt in de laatste trap .want bij uittrekken ECC 40 en EABC 80 doet het zich in iets mindere maten voor.de 2 gelijkrichters zijn vervangen door 1 gelijkrichter..met gepaste serie R.de spanningen kloppen verder ook allemaal.de afgeschermde kabels zitten op het oog ook goed aangesloten..iemand een suggestie oja de EL 12 en zijn prima

Gemaakt door Kunena