Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Afnemende belangstelling voor buizenradio's ?

Meer
12 jul 2019 21:36 #78545 door PE9ZZ
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Onze hobby is goed gedocumenteerd op internet en er komen regelmatig nieuwe forumleden met hun apparatuur langs. Dit soort dingen is erg afhankelijk van de waan van de dag. Maar interesse voor vintage technology zal altijd wel blijven bestaan.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
  • Onderwerp Auteur
Meer
12 jul 2019 20:26 #78539 door Tonmeister Henk
Afnemende belangstelling voor buizenradio's ? werd gestart door Tonmeister Henk
De laatste tijd veel opmerkingen gelezen dat de belangstelling voor buizenradio's, met name door jongeren fors aan het afnemen is . Voor de oorzaak hiervan zie je verschillende redenen passeren .
Sinds 2 weken heb ik hier in het netwerkcentrum, een soort van wijkcentrum, een hoekje ingericht voor reparaties van diverse elektra en elektronica, net als bij een repaircafe . Ik verwachtte dan ook de nodige stofzuigers en senseo meuk maar nee ..Na een Logitech internetradio en een vage steelstofzuiger kwam er waarempel iemand met een B5X44 aanzetten . Ben hier aan begonnen en toen begon het reacties te regenen .
Niet alleen van ouderen maar ook studenten, zelfs uit het buitenland . Voorlopig resultaat : inmiddels 3 op de wachtlijst en een Duitse jongere die me op de voet volgt en als de reparatie goed gaat ook een wil ( dan weer wel met bluetooth) .
Ik heb met alle klanten uitvoerig gepraat en ben tot de conclusie gekomen dat niet verzamelaars die de weg niet weten vastlopen en in het ergste geval het ding naar de stort brengen . Een enkeling die achter de computer gaat zoeken komt nog wel bij een van de forums terecht en schrijft zich daar in maar de meesten staken hun zoektocht als de plaatselijke reparatie bedrijven in koor roepen dat voor die dingen geen onderdelen meer te krijgen zijn en dus niet meer gerepareerd kunnen worden .
De NVHR zou dus buiten de bekende beurzen om meer reclame moeten maken, de meeste forum-en beursbezoekers kennen de club inmiddeels wel .
Ik ga proberen mijn hoekje in de lokale pers te krijgen en misschien nog een stapje verder bij de regionale en lokale omroep .
Zit er misschien op termijn wel een gratis (ere) lidmaatschap NVHR in.......:lol:

Mvg, Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena