Radio's van 1950 tot 1970
Smoorspoel CARAD TP01V onderbroken.
09 jun 2019 11:46 - 09 jun 2019 11:48 #77877
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Smoorspoel CARAD TP01V onderbroken.
gewoon een amroh sm sp dan of een kool weerstand
net zo lang meten dat je meer als 40 ma over houd
en de anode volt en stromen juist zijn op de buizen
mischien 1 k of minder .
huub
net zo lang meten dat je meer als 40 ma over houd
en de anode volt en stromen juist zijn op de buizen
mischien 1 k of minder .
huub
Laatst bewerkt 09 jun 2019 11:48 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
09 jun 2019 11:29 - 09 jun 2019 11:31 #77876
door Francois129
Smoorspoel CARAD TP01V onderbroken. werd gestart door Francois129
Beste,
De Carad tuner uit 1 van mijn radiomeubels werkte niet.
Eerst even de aparte voedingsmodule nagekeken en de elco van nieuwe inhoud voorzien. Ook de teercondensatoren en weerstanden even gecontroleerd. (Zie foto) en vervangen waar nodig.
De spanningen nagekeken en in deze aparte module was alles ik.
Het ontvanggedeelte met ECC83 voorversterker aangesloten. Er was nergens HS op de buizen en op de extra elco. Op de ingang van de smoorspoel was er wel spanning, na de smoorspoel was er niets meer.
De smoorspoel bleek onderbroken. Wat de reden is/was heb ik niet kunnen achterhalen.
Voor alle zekerheid toch maar de stroommeter er tussen geplaatst en de buizen trekken te samen 40 mA, lijkt mij voor de ECH81, EF85, EF89, EABC80 en de ECC83 in orde.
De radio speelt dan ook goed.
Aangezien er op de smoorspoel geen waarde staat is mijn vraag dan ook welke waarde zou deze spoel het beste hebben? Uiteraard zou ik gaan voor een spoel die een 50mA of iets meer aan kan.
François
De Carad tuner uit 1 van mijn radiomeubels werkte niet.
Eerst even de aparte voedingsmodule nagekeken en de elco van nieuwe inhoud voorzien. Ook de teercondensatoren en weerstanden even gecontroleerd. (Zie foto) en vervangen waar nodig.
De spanningen nagekeken en in deze aparte module was alles ik.
Het ontvanggedeelte met ECC83 voorversterker aangesloten. Er was nergens HS op de buizen en op de extra elco. Op de ingang van de smoorspoel was er wel spanning, na de smoorspoel was er niets meer.
De smoorspoel bleek onderbroken. Wat de reden is/was heb ik niet kunnen achterhalen.
Voor alle zekerheid toch maar de stroommeter er tussen geplaatst en de buizen trekken te samen 40 mA, lijkt mij voor de ECH81, EF85, EF89, EABC80 en de ECC83 in orde.
De radio speelt dan ook goed.
Aangezien er op de smoorspoel geen waarde staat is mijn vraag dan ook welke waarde zou deze spoel het beste hebben? Uiteraard zou ik gaan voor een spoel die een 50mA of iets meer aan kan.
François
Laatst bewerkt 09 jun 2019 11:31 door Francois129.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.