Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Grundig RF 105 Te zacht volume radio gedeelte.opgelost

Meer
19 mei 2019 14:58 - 19 mei 2019 14:58 #77607 door Bert Kn

de gelijkrichter was al vervangen ooit door een brug zonder serieweerstand maar de spanning is perfect.

Als ik dit zo lees denk ik terug aan de revisie van mijn eerste AG9007 waarvan destijds een verslag op dit forum.
Een volgende beurs zaten we met een aantal personen gezellig na te keuvelen onder het genot van........
Ik kreeg toen van een van de personen een compliment met kanttekening je hebt alleen niet aan een serie weerstand gedacht.
Abrupt als ik ben antwoordde ik toen, Hoeft ook niet (naam) er zitten meerdere parallel geschakelde seleen cellen in.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 mei 2019 14:58 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 mei 2019 10:02 #77604 door Erwin goossens
Hey Renè je kent mij he :) dit was gecontroleerd. Spanningen kloppen prima alleen de elco op alle secties was maar 1/3de van de capaciteit deze ineens vervangen. Waar zat nu de fout? OVer het schaallampje zit een blikken deksel waaronder de schakelaars zitten. Nu was 1 lipje een tiende verbogen waardoor het geen contact maakte. Dit iets bijgeplooid en weer prima geluid .de gelijkrichter was al vervangen ooit door een brug zonder serieweerstand maar de spanning is perfect. Ik was duodelijk nog niet goed wakkerStom

Meer
19 mei 2019 09:33 #77603 door Rene Daemen
Hallo Erwin,
Zorg eerst dat voedingsspanningen kloppen
Seleencel kan op zijn eindlopen
De bekerelco voeding kan slecht zijn
Een sectie hiervan die spanning het ontvangst gedeelte niet voldoende is
Versleten buizen..
Bij AM spoelen verschoven op de ferriet staaf kan ook ontvangst dan demoen zwakke geluid.
Anders een meetzender aan koppelen. Dan signaal insturen.

René Daemen

Meer
19 mei 2019 07:51 - 19 mei 2019 07:52 #77602 door Erwin goossens
Hallo allemaal. Ik heb een vraagje over deze radio. Na vervangen van de defecte ratio elco en een slechte boucherot condensator en de ECL 86..is er weer een goede gevoeligheid op deze radio op MG en FM..echter is het maximum volume op het radiogedeelte veel te laag. Sluit ik een iPad of iPhone aan op de TB aansluiting is het max volume wel veel luider.. op het radio gedeelte moet ik voor kamergeluid het volume op max zetten..wie denkt even mee? De scoop is er even niet dus ik moet het zonder doen..
Bijlagen:
Laatst bewerkt 19 mei 2019 07:52 door Erwin goossens.

Gemaakt door Kunena