Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

schema gezocht

Meer
28 apr 2019 20:20 #77296 door Frans
Beantwoord door Frans in topic schema gezocht
De afstemming zit aan de zijkant , zie foto

Frans,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 apr 2019 14:15 - 28 apr 2019 14:20 #77281 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic schema gezocht
Zitten maar drie buizen in, inclusief de gelijkrichter. Het kan dus nooit ingewikkeld zijn. Is dit zoiets als de Volksempfänger? Plaats anders het schema van de DC versie, benevens de buizenbezetting. Vind het raar dat er geen afstemschaal opzit. De VE301 heeft die al wel (even ervan uitgaande dat dit een Duits product is).

Edit: Oh, hij komt uit Oostenrijk... Zitten E438, B443 en 1801 in volgens rm.org. Die hebben inderdaad ook geen schema. Nogmaals, kan nooit ingewikkeld zijn en zal ongeveer hetzelfde zijn als die VE301.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 28 apr 2019 14:20 door PE9ZZ.

Meer
28 apr 2019 11:29 #77280 door Frans
schema gezocht werd gestart door Frans
Hallo,

Ik heb een radio van het merk Ingelen type U2W waarvan ik het schema zoek , ik heb al uren bezig geweest met zoeken op het web naar een schema maar zonder resultaat.

Ik ben al zelf begonnen met het schema op te tekenen , maar vlug wordt duidelijk dat de schakeling
radiotechnisch niet meer klopt , er is al serieus in gerommeld .

Op radiomuseum.org vind je wel het schema van de U2G maar dat is de gelijkstroom versie ,
ik dacht daar zit enkel het verschil in de voeding omdat de "W" in mijn geval staat voor wisselstroom ,
maar het ontvanger gedeelte is helemaal ander opgebouwd dus kan ik daar ook geen weg mee.

Dus wil ik deze radio terug in zijn originele staat terug brengen en zou een schema welkom zijn,
misschien is er iemand die er ook zo een staan heeft en heeft al eens het schema opgenomen.

Mvg
Frans

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena