Radio's van 1950 tot 1970
Philips 2501
22 apr 2019 11:35 #77236
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Philips 2501
Mooi exemplaar Hans! Toch een monument in de radio geschiedenis. Een vand e eerste ontwerpen van Louis Kalff, die we nu toch wel een grootheid in de Nederlandse designgeschiedenis mogen noemen, ook al werkte hij nagenoeg anoniem voor Philips. Mooi ook , met die originele Art Deco letters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 apr 2019 10:19 #77235
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips 2501
Hallo Josef,
Als de 2501 nog geheel onaangeroerd is en met de aanwezige buizen nog werkt, hoef je er technisch niets aan de doen, want de gebruikte onderdelen zijn van ouderwets degelijke kwaliteit. Men had in 1926 immers nog geen idee hoe lang een bepaalde weerstand of condensator mee zou kunnen gaan dus werden er ruim bemeten onderdelen gebruikt. Elco's bestonden er nog niet, dus daar hoef je geen zorgen over te hebben,
Of je aan de leerdoek bekleding van de kast en de aluminium schaalvensters iets moet doen kan ik je hiervandaan niets adviseren. Plaats eens een paar duidelijke foto's, dan weten we meer.
Hierbij een foto van mijn 2501 die na 92 jaar nog steeds speelt met de oorspronkelijke buizen en waar ik dus niks aan hoef te doen. Ook de kast ziet er nog netjes uit, dus laat ik het verder origineel.
M.vr.gr. Hans
Als de 2501 nog geheel onaangeroerd is en met de aanwezige buizen nog werkt, hoef je er technisch niets aan de doen, want de gebruikte onderdelen zijn van ouderwets degelijke kwaliteit. Men had in 1926 immers nog geen idee hoe lang een bepaalde weerstand of condensator mee zou kunnen gaan dus werden er ruim bemeten onderdelen gebruikt. Elco's bestonden er nog niet, dus daar hoef je geen zorgen over te hebben,
Of je aan de leerdoek bekleding van de kast en de aluminium schaalvensters iets moet doen kan ik je hiervandaan niets adviseren. Plaats eens een paar duidelijke foto's, dan weten we meer.
Hierbij een foto van mijn 2501 die na 92 jaar nog steeds speelt met de oorspronkelijke buizen en waar ik dus niks aan hoef te doen. Ook de kast ziet er nog netjes uit, dus laat ik het verder origineel.
M.vr.gr. Hans
21 apr 2019 11:02 #77218
door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Philips 2501
Ik zou zeggen: zo origineel mogelijk restaureren.
21 apr 2019 10:58 #77217
door Joseph
Philips 2501 werd gestart door Joseph
Ik bezit een Philips 2501 onaangeroerd met alleen een foutieve buis Met voeding 372 ook met foutieve buis.
Graag jullie mening : Restaureren of origineel laten ? Gegroet Joseph
Graag jullie mening : Restaureren of origineel laten ? Gegroet Joseph