Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

B1x71u Philips ......zeer slecht ontvangst

Meer
09 mrt 2019 18:32 #76457 door adrie franse
Hallo ....ik heb een aantal keren met diverse radio's van het type B1X67U met jullie hulp aan de praat gekregen. Nu heb ik een B1X71U, die eigenlijk gelijk is. Maar nu heb ik een storing die ik maar niet opgelost krijg. Na het vervangen van de teercondensatoren en enkele weestandjes kwam ik het volgende tegen.

Allereerst was de draaicondensator heel vuil en maakte contact waardoor de radio niet speelde. Na schoonmaken nog niet goed en toen heb ik er een andere draaicondensator uit een b1x67u ingezet. Nu speelt de radio wel op beide golflengen ( mg en lg) maar het ontvangst is heel slecht. Alleen de sterke stations en dan nog van heel laag volume. Heb de buizen al uitgewisseld maar maakt niets uit. Ik merk als ik de ferrietantenne aanraak het ontvangst verbetert en als ik er een lang draad in de antenne aansluiting stop is het ontvangst ook wat beter. Opmerkelijk is dat als ik het draadje aanraak wat boven tegen het aluminium papier dat tegen het dak van de radio zit , dan maakt dat geen verschil voor het ontvangst. Daar zit iets niet goed denk ik.

Heeft een van jullie misschien nog suggesties?

Groet Adrie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena