Radio's van 1950 tot 1970
Weer een SBR van de ondergang gered.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
06 jul 2018 14:55 - 06 jul 2018 14:58 #72815
door Francois129
Weer een SBR van de ondergang gered. werd gestart door Francois129
Hallo,
Een klein verslagje deze keer.
De radio platenspeler SBR RP8 op de foto had enkel een goede poetsbeurt nodig na het ontstoken en smeren van de scharnierpunten en de contactpunten speelde hij zéér goed!
Ik heb dan de voedingselco nagekeken en deze bleek nog binnen de tolerntiewaarden te vallen. Idem voor de aanwezige teerknollen.
Alles is dus bij het originele gebleven.
Het chassis vertoont veel gelijkenis met een Philips B2X02a.
Enkel de voedingstransfo is anders.
De DUAL 300 platendraaier kon ook een poets - en smeerbeurt gebruiken. Hij kwam bij een eerste poging niet op het gewenste toerental.
Daarna was het nog even wachten op een goede cartridge. Deze ontbrak en eBay bracht de oplossing. Ik mis nog wel goudkleurige schaaltjes voor 2 knoppen. Als iemand zo iets heeft liggen hoor ik het graag.
Op naar het volgende project. Ditmaal een transistorversterker van het Belgische merk CARAD, een MPAS60. Hierin is er weer een beetje gerommeld en aanpassingen gemaakt.
François
Een klein verslagje deze keer.
De radio platenspeler SBR RP8 op de foto had enkel een goede poetsbeurt nodig na het ontstoken en smeren van de scharnierpunten en de contactpunten speelde hij zéér goed!
Ik heb dan de voedingselco nagekeken en deze bleek nog binnen de tolerntiewaarden te vallen. Idem voor de aanwezige teerknollen.
Alles is dus bij het originele gebleven.
Het chassis vertoont veel gelijkenis met een Philips B2X02a.
Enkel de voedingstransfo is anders.
De DUAL 300 platendraaier kon ook een poets - en smeerbeurt gebruiken. Hij kwam bij een eerste poging niet op het gewenste toerental.
Daarna was het nog even wachten op een goede cartridge. Deze ontbrak en eBay bracht de oplossing. Ik mis nog wel goudkleurige schaaltjes voor 2 knoppen. Als iemand zo iets heeft liggen hoor ik het graag.
Op naar het volgende project. Ditmaal een transistorversterker van het Belgische merk CARAD, een MPAS60. Hierin is er weer een beetje gerommeld en aanpassingen gemaakt.
François
Laatst bewerkt 06 jul 2018 14:58 door Francois129.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn, Cees PA1DBA
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.