Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Betaling in natura B2D23A plus BD273U

Meer
04 jun 2017 00:08 #67223 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Betaling in natura B2D23A plus BD273U
Die zien er mooi en netjes uit Bert.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 mei 2017 18:19 #67214 door Cees PA1DBA
@Bert ,
Zien er fris en zomers uit !
Leuk dat je ook deze eenvoudige toestellen ook weet te waarderen.

Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Meer
30 mei 2017 09:47 #67197 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Betaling in natura B2D23A plus BD273U
Ik heb toch liever de B2D23 A type
daar kan men ook meer mee
mooi radio,tje verders
huub

Meer
29 mei 2017 23:27 #67196 door Bert Kn
Foto's van de huidige toestand.

B2D23A.

BD273U.

Mvg.
Bert

Meer
29 mei 2017 16:29 #67194 door Bert Kn

Bert,

Leuke radio en beloning. We zijn natuurlijk ook heel benieuwd naar een verslag van de revisies die je hiervoor hebt uitgevoerd.

Henk,
De radio's heb ik gisteren in ontvangst genomen eventuele revisies en reparaties in de toekomst zal ik hier plaatsen.
Later vandaag volgen er nog wat foto's van de huidige toestand.

Wat ik van de vorige eigenaar heb begrepen.

De bruine Philips BD273U is door een buizenradio reparateur uit Krimpen aan den IJssel nagekeken waarbij een aantal componenten zijn vervangen.
Deze is voorzien van NOS buizen afkomstig van Wim de Rotte.
Voor een U toestel bekend om de lichte brom in de voeding is deze verdacht stil.

De ivoor kleurige Philips B2D23A zou nog in onaangeroerde staat zijn.
Deze is van latere datum en heeft een kunststof behuizing in plaats de eerdere bakelieten behuizingen.
Nadeel is dat je de schaal verlichting lampjes gedeeltelijk door het kunststof heen ziet.

als de 834A straks na heel veel uurtjes weer helemaal als nieuw is gerestaureerd, dan is hij wel een stukje van mezelf geworden....... ik wil niet overdrijven, maar dan heb ik er een kindje bij.......een kindje uit 1933

Hans,
Zo is het maar net.
Gaan we er nog wat van zien hier ?

Mvg.
Bert

Meer
29 mei 2017 11:13 #67193 door Johannes
Dag Bert,

Wat dat minpuntje betreft; wees maar blij dat er nog steeds leuke toestelletjes zijn die van origine nog helemaal perfect zijn na al die jaren. En als je een echte uitdaging zoekt: die zijn er nog in overvloed te vinden maar hetgeen je als beloning hebt gekregen wordt steeds schaarser....

Vorige week overkwam mij het omgekeerde: ik kocht via marktplaats een Philips 834A uit 1933 en die zag er op de foto's zo mooi en prachtig uit. De adverteerder kwam hem zelfs gratis bezorgen omdat wij allebei niet wilden dat het historische beestje beschadigd zou raken tijdens het vervoer door PostNL.

En toen ik hem, hier aangekomen, eens goed bekeek viel de radio mij nogal tegen en zit er en hoop werk aan om hem helemaal naar mijn zin te krijgen. Dus heb ik weer een uitdaging voor de komende lange winteravonden.

Maar Bert, je hebt ook wel een beetje gelijk hoor, want als de 834A straks na heel veel uurtjes weer helemaal als nieuw is gerestaureerd, dan is hij wel een stukje van mezelf geworden....... ik wil niet overdrijven, maar dan heb ik er een kindje bij.......een kindje uit 1933 ;) Wat een leuke hobby, die oude radio's........

Groeten, Hans

Gemaakt door Kunena