Radio's van 1950 tot 1970
Philips B3W22A/11 manipulator
06 jun 2017 21:58 #67264
door Marco40
Beantwoord door Marco40 in topic Philips B3W22A/11 manipulator
Niemand die mij kan helpen aan een manipulator of iemand een idee waar ik zo´n ding kan vinden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 mei 2017 23:50 #67049
door Marco40
Beantwoord door Marco40 in topic Philips B3W22A/11 manipulator
Bedankt Cees voor je reactie. Het stukje over het opstarten van een buizenradio had ik ook gelezen op deze site. Maar alsnog bedankt voor de tip. Jammer dat je mij niet kunt helpen aan een manipulator. Misschien is er een ander forumlid die mij misschien wel kan helpen?
Grt.
Marco Kanninga.
Grt.
Marco Kanninga.
20 mei 2017 00:53 #67042
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips B3W22A/11 manipulator
Marco,
Wat je vraagt, dat heb ik niet.
Maar....Als dat toestel erg lang ongebruikt heeft gestaan, zet het dan niet meteen
op de volle net spanning aan. De elco's in de voeding moeten dan eerst gereformeerd
worden.
Kijk op het type plaatje wat het stroom verbruik is en zet er dan een gloeilamp
van een ongeveer gelijk waardige wattage mee in serie.
Als je het zo op de netspanning zet, dan zal, als het goed is die lamp op
ongeveer halve sterkte gaan branden.
Dan kun je het zo enkele uren zo laten aan staan.
De lamp zal dan wat flauwer gaan branden.
Gaat de lamp net zo fel als normaal branden en blijft dat zo, dan eerst de
elco's in de voeding testen op lek alvorens het toestel op de volle spanning
te zetten.
Dat voorkomt verdere schade aan het toestel, b.v een verbrande voeding
trafo.
Succes, Cees.
Wat je vraagt, dat heb ik niet.
Maar....Als dat toestel erg lang ongebruikt heeft gestaan, zet het dan niet meteen
op de volle net spanning aan. De elco's in de voeding moeten dan eerst gereformeerd
worden.
Kijk op het type plaatje wat het stroom verbruik is en zet er dan een gloeilamp
van een ongeveer gelijk waardige wattage mee in serie.
Als je het zo op de netspanning zet, dan zal, als het goed is die lamp op
ongeveer halve sterkte gaan branden.
Dan kun je het zo enkele uren zo laten aan staan.
De lamp zal dan wat flauwer gaan branden.
Gaat de lamp net zo fel als normaal branden en blijft dat zo, dan eerst de
elco's in de voeding testen op lek alvorens het toestel op de volle spanning
te zetten.
Dat voorkomt verdere schade aan het toestel, b.v een verbrande voeding
trafo.
Succes, Cees.
19 mei 2017 23:00 #67037
door Marco40
Philips B3W22A/11 manipulator werd gestart door Marco40
Hallo iedereen,
Allereerst bedankt voor het toelaten tot deze prachtig mooie radioclub. Waar ik op zoek naar ben is de manipulator voor de Philips B3W22A/11 dit is de aan/uit knop en tegelijk ook de selector om frequentiebanden zoals de FM te kunnen selecteren. Ik ben zelf de eerste eigenaar van de radio. Heb hem 20 jaar terug gekocht toen ik een inboedel van een radio/tv winkel overnam toen deze met de winkel stopte. De radio had daar jaren nieuw op de plank gestaan en had nog nooit gespeeld. Toen ik hem kocht had ik hem keurig schoongemaakt van binnen en hem heel voorzichtig aangezet. Bij mij heeft de radio hooguit een half uur gespeeld dus is hij nog steeds nieuw. Had hem toen bij mn ouders op zolder staan bij mijn andere goodies.
In de loop der jaren ben ik gaan samenwonen met mijn huidige vriendin en de radio staat daar nog steeds. Helaas kwam ik er afgelopen weekend achter dat de manipulator die ik noemde zoek is geraakt. Graag zou ik weer in het bezit willen komen van zo'n ding zodat de radio weer compleet is en een mooi plekje kan krijgen in ons huis en ook weer gebruikt kan worden waarvoor hij bedoeld is. Wie zou mij er aan kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,
Marco Kanninga.
Allereerst bedankt voor het toelaten tot deze prachtig mooie radioclub. Waar ik op zoek naar ben is de manipulator voor de Philips B3W22A/11 dit is de aan/uit knop en tegelijk ook de selector om frequentiebanden zoals de FM te kunnen selecteren. Ik ben zelf de eerste eigenaar van de radio. Heb hem 20 jaar terug gekocht toen ik een inboedel van een radio/tv winkel overnam toen deze met de winkel stopte. De radio had daar jaren nieuw op de plank gestaan en had nog nooit gespeeld. Toen ik hem kocht had ik hem keurig schoongemaakt van binnen en hem heel voorzichtig aangezet. Bij mij heeft de radio hooguit een half uur gespeeld dus is hij nog steeds nieuw. Had hem toen bij mn ouders op zolder staan bij mijn andere goodies.
In de loop der jaren ben ik gaan samenwonen met mijn huidige vriendin en de radio staat daar nog steeds. Helaas kwam ik er afgelopen weekend achter dat de manipulator die ik noemde zoek is geraakt. Graag zou ik weer in het bezit willen komen van zo'n ding zodat de radio weer compleet is en een mooi plekje kan krijgen in ons huis en ook weer gebruikt kan worden waarvoor hij bedoeld is. Wie zou mij er aan kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,
Marco Kanninga.