Hier een alsnog plaatsing van mijn ingeslikte bijdrage een 3/4 jaar geleden. Er werd toen net een dag ervoor een voorschot op de inhoud genomen en toen hoefde het voor mij niet meer. Omdat misschien beginners in verzamelen er wat aan hebben plaats ik alsnog wat ik toen wou plaatsen.
Ik had een probleem met mijn voortreffelijk reeds gereviseerde gekochte radio.
De sopraan kant van het speakerfront klonk te dominant vergeleken met de bassspeaker zijde. Ik overwoog er iets aan te laten doen en had al een afspraak voor modificatie of vervanging potmeter .
Zover kwam het niet . Tijdens de NVHR beurs van maart kwam in Johannes tegen, hier ook op het forum. Ik besprak het probleem en Johannes raadde me aan de baspeaker eens 2 slagen te draaien . Het duurde even maar ik had na enkele keren luid spelen ook bij lage volumes meer midden en bass. Het geluid kwam meer tussen de speakers vandaan i.p.v. eerst met te daardoor ook dominant hoog vooral van rechter hogetonen luidschreeuwer . Bas dreun niet beinvloed alleen het volume meer van de linker luidspeker . Bedankt Johan, inderdaad heeft zo een simpele ingreep al geholpen. Ik zou een gelijke radio moeten horen of het ook genoeg ver-holpen is . Ik wou dit toch even melden misschien laat een spoelophanging z.n door ouderdom, of eerdere stoot of schok veroorzaakte afwijing wel vaker zo corrigeren met herstel evenwicht volume bas /diskant