Radio's van 1950 tot 1970
philips bx543a/02
- leeuwenstijn1
- [leeuwenstijn1]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 nov 2016 07:59 #63595
door leeuwenstijn1
Beantwoord door leeuwenstijn1 in topic philips bx543a/02
dank je voor jullie reactie ik heb iemand gevonden in breda die al 30 jaar deze radio's repareerd die kijkt hem voor mij na
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 nov 2016 18:22 #63587
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic philips bx543a/02
Ik weet niet hoever je kennis van doormeten, etc reikt, maar dit kun je zó doen:
Een simpele test om te kijken of je versterker gedeelte goed is:
Druk de keuzetoets pick/up in. Aan de achterzijde bevinden zich aansluitingen. Zoek die van de pick/up of grammopoon op. Raak deze aan met de vinger( staat geen stroom op). Als je een brom hebt, doet de versterker het.
Met de staaldraad bedoel je waarschijnlijk de zenderkeuzebediening. Gaat het zenderwijzertje niet bewegen als je aan de zenderkeuzeknop draait? Dan draait je varco niet mee, en vang jo iik geen zenders. Probeer eens de MG, loopt over een ander kabelje vlgs mij.
Een simpele test om te kijken of je versterker gedeelte goed is:
Druk de keuzetoets pick/up in. Aan de achterzijde bevinden zich aansluitingen. Zoek die van de pick/up of grammopoon op. Raak deze aan met de vinger( staat geen stroom op). Als je een brom hebt, doet de versterker het.
Met de staaldraad bedoel je waarschijnlijk de zenderkeuzebediening. Gaat het zenderwijzertje niet bewegen als je aan de zenderkeuzeknop draait? Dan draait je varco niet mee, en vang jo iik geen zenders. Probeer eens de MG, loopt over een ander kabelje vlgs mij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
21 nov 2016 12:44 #63582
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic philips bx543a/02
Je begint met een schema van je radio. Nu je deze al aan de netspanning gehad hebt kun je een opstartprocedure overslaan. Het is meestal wel verstandig om de radio op te starten met een gloeilamp of variac in serie.
je hebt een universeelmeter nodig en hiemee kun je de nodige spanningen meten en vegelijken zoals deze op het schema staan vermeld. Begin in dit geval met het voedigs HS gedeelte. Het schema vind je hieronder.
je hebt een universeelmeter nodig en hiemee kun je de nodige spanningen meten en vegelijken zoals deze op het schema staan vermeld. Begin in dit geval met het voedigs HS gedeelte. Het schema vind je hieronder.
Henk van 't Kruis
- leeuwenstijn1
- [leeuwenstijn1]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 nov 2016 08:06 #63581
door leeuwenstijn1
Beantwoord door leeuwenstijn1 in topic philips bx543a/02
ja heb hem al aan gehad de buizen gloeien allemaal op lampje van de voorplaat zender scherm zal ik maar zeggen is stuk en het stalen draadje van de bedieningsknoppen is los verder krijg ik geen zenders
20 nov 2016 14:23 #63557
door Gino
Beantwoord door Gino in topic philips bx543a/02
Dit is een leuk toestel. Toevallig heb ik hem ook op de werkbank staan. Mijn exemplaar kwam hier binnen zonder buizen, die zoek ik nu bij elkaar.
Heb je het toestel al aan gehad? Zo nee, niet doen. Beter is het dit toestel voorzichtig wakker te maken.
Als je het al eerder geprobeert hebt: Zo ja, wat gebeurt er dan? Gloeien de buizen op?
Heb je het toestel al aan gehad? Zo nee, niet doen. Beter is het dit toestel voorzichtig wakker te maken.
Als je het al eerder geprobeert hebt: Zo ja, wat gebeurt er dan? Gloeien de buizen op?
- leeuwenstijn1
- [leeuwenstijn1]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
18 nov 2016 23:18 #63537
door leeuwenstijn1
philips bx543a/02 werd gestart door leeuwenstijn1