Radio's van 1950 tot 1970
gratis radio opgehaald
20 okt 2016 16:35 #62942
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic gratis radio opgehaald
Grappig dat het inderdaad een zelfbouwer is! Typisch dat de tweede EAF42 als triode is geschakeld. Deed Philips in de BX700A ook maar dan voor de fasedraaier. Wel raar dat dit type niet bij die Italiaan is te vinden.
PA3ESY's verhaal
is wel vermakelijk, alleen doet dat ding (van hem) het nou of niet?!? Lijkt erop dat de jouwe meer volgens de originele bouwtekening is gebouwd.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 okt 2016 15:44 #62941
door winand
winand
Beantwoord door winand in topic gratis radio opgehaald
Hallo Tjerk
Heb een type fout gemaakt.
Het is inderdaad een EAF42.
Ondertussen wat gegoogeld.
Kwam op de site van pa3esy een schema tegen met dezelfde buizenbezetting.
Dit moet dan het schema zijn.
Verder niks van documentatie gevonden.
komend weekend ga ik er eens mee aan de slag.
Winand
Heb een type fout gemaakt.
Het is inderdaad een EAF42.
Ondertussen wat gegoogeld.
Kwam op de site van pa3esy een schema tegen met dezelfde buizenbezetting.
Dit moet dan het schema zijn.
Verder niks van documentatie gevonden.
komend weekend ga ik er eens mee aan de slag.
Winand
winand
19 okt 2016 18:10 #62937
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Onder naast de AZ4 (ambitieus!) zal dan wel ook een EAF42 zijn. Vreemde plaatsing, zo naast de gelijkrichter. De tweemaal EL41 is ook ambitieus, samen met de ECC40 standaard concertina balanstrapje.
Overigens of het inderdaad een zelfbouwer is geweest zou ik m'n hand niet voor in het vuur durven steken, wel is het zo dat de 2603 spoelenset voor zelfbouwers is bedoeld. Als je het schema niet kan vinden is dat met enige moeite wel uit te tekenen. Bijzonder standaard ontwerp. Als je bijvoorbeeld het AM gedeelte van Philips BX700A ernaast legt ben je er zo uit.
Overigens of het inderdaad een zelfbouwer is geweest zou ik m'n hand niet voor in het vuur durven steken, wel is het zo dat de 2603 spoelenset voor zelfbouwers is bedoeld. Als je het schema niet kan vinden is dat met enige moeite wel uit te tekenen. Bijzonder standaard ontwerp. Als je bijvoorbeeld het AM gedeelte van Philips BX700A ernaast legt ben je er zo uit.
Tjerk, 9ZZ
19 okt 2016 12:29 #62931
door winand
winand
Beantwoord door winand in topic gratis radio opgehaald
Hallo Tjerk
Bedankt voor je antwoord.
Wist niet dat het een bouwpakket is geweest vandaar deze zenderschaal.
Ik heb al eens gekeken op die site.
Schema nog niet gevonden helaas.
De twee afgeschermde buisjes zijn
een 6BA6 en een 6BE6.
De overige buizen zijn boven van links naar rechts een EAF42 (net niet te zien) een ECC40 twee maal een EL41
Onder een EAH42 en een AZ4 als gelijkrichter.
Ga er komend weekend eens mee verder.
Winand
Bedankt voor je antwoord.
Wist niet dat het een bouwpakket is geweest vandaar deze zenderschaal.
Ik heb al eens gekeken op die site.
Schema nog niet gevonden helaas.
De twee afgeschermde buisjes zijn
een 6BA6 en een 6BE6.
De overige buizen zijn boven van links naar rechts een EAF42 (net niet te zien) een ECC40 twee maal een EL41
Onder een EAH42 en een AZ4 als gelijkrichter.
Ga er komend weekend eens mee verder.
Winand
winand
18 okt 2016 13:32 - 18 okt 2016 13:42 #62909
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Hier zijn wel schema's van. Dit is een bouwpakket gebaseerd op een Geloso spoelenset. Ik heb wel schema's hiervan in m'n archief, die zijn dus ook online te vinden. Heel grappig om te zien dat de afregelinstructie op de deksel hiervan is afgedrukt. In het Italiaans weliswaar maar daar is best uit te komen. Afstemschaal is inderdaad heel mooi!
Edit: zie hierrrrrrrrrrr en dan met name 2603 spoelenset . Met een beetje doorklikken is het hele schema wel tevoorschijn te halen. 6BA6 (RF) en 6BE6 (mixer) moeten de twee afgeschermde buisjes zijn.
Edit: zie hierrrrrrrrrrr en dan met name 2603 spoelenset . Met een beetje doorklikken is het hele schema wel tevoorschijn te halen. 6BA6 (RF) en 6BE6 (mixer) moeten de twee afgeschermde buisjes zijn.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 18 okt 2016 13:42 door PE9ZZ. Reden: Links toegevoegd
De volgende gebruiker (s) zei dank u: winand
18 okt 2016 12:52 - 18 okt 2016 12:59 #62908
door winand
winand
gratis radio opgehaald werd gestart door winand
Hallo forumleden
Afgelopen zaterdag naar de jukebox beurs in rosmalen geweest.
Maar eerst de gratis radio opgehaald was ook in rosmalen.
De radio heeft 30 jaar op zolder gestaan en was door de schoonvader van de man deshuizes zelf gebouwd.
Volgens de man heeft men hem niet geprobeerd wat alleen maar gunstig is.
Er is dus ook geen schema van.
Grappig is de zenderschaal deze komt van een bestaande radio waar in het rood staat waar amateurs zitten.
Mijn plan is het volgende.
Eerst schoonmaken dan meten of er ergens sluiting is daarna met variac langzaam beginnen met ongeveer 50volt
Daarna de spanning in stappen van ieder half uur opdraaien met ongeveer 50 volt naar 220 volt met een lamp van 100 watt in serie.
Mocht ik wat vergeten dan hoor ik het graag.
Op of aanmerkingen zijn altijd welkom vooral omdat ik nog niet zo thuis ben met buizentechniek.
Winand
Afgelopen zaterdag naar de jukebox beurs in rosmalen geweest.
Maar eerst de gratis radio opgehaald was ook in rosmalen.
De radio heeft 30 jaar op zolder gestaan en was door de schoonvader van de man deshuizes zelf gebouwd.
Volgens de man heeft men hem niet geprobeerd wat alleen maar gunstig is.
Er is dus ook geen schema van.
Grappig is de zenderschaal deze komt van een bestaande radio waar in het rood staat waar amateurs zitten.
Mijn plan is het volgende.
Eerst schoonmaken dan meten of er ergens sluiting is daarna met variac langzaam beginnen met ongeveer 50volt
Daarna de spanning in stappen van ieder half uur opdraaien met ongeveer 50 volt naar 220 volt met een lamp van 100 watt in serie.
Mocht ik wat vergeten dan hoor ik het graag.
Op of aanmerkingen zijn altijd welkom vooral omdat ik nog niet zo thuis ben met buizentechniek.
Winand
winand
Laatst bewerkt 18 okt 2016 12:59 door winand.