Radio's van 1950 tot 1970
Grundig Mandello DeLuxe radio
06 okt 2016 17:41 #62754
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Grundig Mandello DeLuxe radio
Als de aanwijsnaald nog wel wat beweegt bij het draaien aan de afstemknop zal de draad mogelijk niet zijn gebroken.
Wat nog wel eens voorkomt is dat het vet van de as van de afstemcondensator is verdroogd/hard geworden.
En dan komt die vast te zitten.
Door deze met de hand dan een aantal malen van begin tot einde heen weer draaien wil die nog wel eens loskomen.
Maar ja, daarvoor moet die wel uit de kast. Dan zie je ook wel of de draad toch nog is gebroken.
Werkt de onderste aanwijzer wel? Stand UKW.
Han
Wat nog wel eens voorkomt is dat het vet van de as van de afstemcondensator is verdroogd/hard geworden.
En dan komt die vast te zitten.
Door deze met de hand dan een aantal malen van begin tot einde heen weer draaien wil die nog wel eens loskomen.
Maar ja, daarvoor moet die wel uit de kast. Dan zie je ook wel of de draad toch nog is gebroken.
Werkt de onderste aanwijzer wel? Stand UKW.
Han
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 okt 2016 16:12 #62750
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Grundig Mandello DeLuxe radio
@Huub,
Er zijn meer mijnheren die Cees heten.
Cees.
Er zijn meer mijnheren die Cees heten.
Cees.
06 okt 2016 13:54 - 06 okt 2016 14:04 #62747
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Grundig Mandello DeLuxe radio
Je zal dat schassis uit de kast moeten halen
Dan kan je zien wat er aan is de snaar van de zender naald
Op het schema daar staat niet de loop plan daar van
Maar toch als het schassis eenmal uit de kast is
bij het uitbouwen daar zit ook vaak de draaitafel op de voedings trafo .110 volt
Dan kan je beter nog meer er aan doen
verschillende condensators vernieuwen
Het schema is aan wezig bij de NVHR schema teek
Zo niet dan heb ik het hier liggen
meestal zit het schema in de kast .maar je moet er ook wel wat van weten
Voor dat je begint ? anders kan je beter hulp vragen van iemand met kennis daar van
Die niet zo ver uit de omgeving woont van jou ..ene mijn heer Cees bvb .
Succes Huub
Dan kan je zien wat er aan is de snaar van de zender naald
Op het schema daar staat niet de loop plan daar van
Maar toch als het schassis eenmal uit de kast is
bij het uitbouwen daar zit ook vaak de draaitafel op de voedings trafo .110 volt
Dan kan je beter nog meer er aan doen
verschillende condensators vernieuwen
Het schema is aan wezig bij de NVHR schema teek
Zo niet dan heb ik het hier liggen
meestal zit het schema in de kast .maar je moet er ook wel wat van weten
Voor dat je begint ? anders kan je beter hulp vragen van iemand met kennis daar van
Die niet zo ver uit de omgeving woont van jou ..ene mijn heer Cees bvb .
Succes Huub
Laatst bewerkt 06 okt 2016 14:04 door Huub.
- Michiel123
- [Michiel123]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 okt 2016 12:05 #62746
door Michiel123
Grundig Mandello DeLuxe radio werd gestart door Michiel123
Hoi allemaal!
Ik ben net nieuw op dit forum. Ik heb afgelopen week een meubel van grundig gekocht, de Mandello Deluxe. Nu is het zo dat het apparaat wel gewoon stroom krijgt en de boxen ook werken (voor zover ik dat kon testen), maar de radio wil niet naar andere frequenties gaan. Het rode staafje/naald (ik weet de term hier niet voor) beweegt een heel klein beetje maar gaat niet verder naar rechts. Zou iemand mij kunnen helpen/advies kunnen geven?
Verder het andere probleem is dat de Grundig Automatic 36 met een beetje hulp wel wil draaien, maar uiteindelijk loopt hij weer aan... En het pinnetje waar de plaat op komt mist, zijn deze onderdelen nog te verkrijgen ergens?
Ik hoor het graag!
Groet Michiel
Ik ben net nieuw op dit forum. Ik heb afgelopen week een meubel van grundig gekocht, de Mandello Deluxe. Nu is het zo dat het apparaat wel gewoon stroom krijgt en de boxen ook werken (voor zover ik dat kon testen), maar de radio wil niet naar andere frequenties gaan. Het rode staafje/naald (ik weet de term hier niet voor) beweegt een heel klein beetje maar gaat niet verder naar rechts. Zou iemand mij kunnen helpen/advies kunnen geven?
Verder het andere probleem is dat de Grundig Automatic 36 met een beetje hulp wel wil draaien, maar uiteindelijk loopt hij weer aan... En het pinnetje waar de plaat op komt mist, zijn deze onderdelen nog te verkrijgen ergens?
Ik hoor het graag!
Groet Michiel