Radio's van 1950 tot 1970
2514 gekocht incl speaker
23 aug 2016 10:19 #62146
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic 2514 gekocht incl speaker
Hallo Marc,
De Philips 2514 is vrij lang in productie geweest. De eerste 2514 radio's (vanaf 1928) hadden nog geen netschakelaar in het linker zijpaneel. De allerlaatste toestellen (ca. 1931) waren al wat luxer van uitvoering en waren voorzien van een tuimelschakelaar in het linker zijpaneel. Net zo een als in de 930A en 932A uit 1931 zit. Er is op dit forum al eens een topic over geweest.
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=66290
Met vriendelijke groet, Hans
De Philips 2514 is vrij lang in productie geweest. De eerste 2514 radio's (vanaf 1928) hadden nog geen netschakelaar in het linker zijpaneel. De allerlaatste toestellen (ca. 1931) waren al wat luxer van uitvoering en waren voorzien van een tuimelschakelaar in het linker zijpaneel. Net zo een als in de 930A en 932A uit 1931 zit. Er is op dit forum al eens een topic over geweest.
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=66290
Met vriendelijke groet, Hans
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 aug 2016 09:57 - 23 aug 2016 10:00 #62145
door Huub
Beantwoord door Huub in topic 2514 gekocht incl speaker
Nou Mark mooie radio gekocht
Het is ZOO aan die gereedschaps kist is niet zo
veel moois aan wel solide gemaakt
ik heb ook zo,n geheel van iemand gerepp ook het afstemmen is met kennis .
Het mooiste van het tezamen geheel is de luidspreker
ook het geluid is sumier maar dat is met zo veel uit de oude tijd .
ik ga voor 19/50 60. .. maar we zijn niet allemaal hezelfde .
en dat mag zo zijn .
Veel plezier met het geheel .
Huub
Het is ZOO aan die gereedschaps kist is niet zo
veel moois aan wel solide gemaakt
ik heb ook zo,n geheel van iemand gerepp ook het afstemmen is met kennis .
Het mooiste van het tezamen geheel is de luidspreker
ook het geluid is sumier maar dat is met zo veel uit de oude tijd .
ik ga voor 19/50 60. .. maar we zijn niet allemaal hezelfde .
en dat mag zo zijn .
Veel plezier met het geheel .
Huub
Laatst bewerkt 23 aug 2016 10:00 door Huub.
23 aug 2016 01:42 - 23 aug 2016 01:44 #62142
door Bert Kn
Ik heb geen sjoege van deze radio maar foto's van de radio's met en de radio zonder tuimel schakelaar zullen de kenners waarschijnlijk meer zeggen.
Mogelijk een Franse uitvoering, weet niet of die bestaan.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic 2514 gekocht incl speaker
Verder valt mij op dat er geen aan/uit knop op de zijkant zit deze zijn nog gaaf en gesloten ..... De andere 2 die ik heb hebben een tuimelschakelaar in het bakeliet is dit origineel of wat is wel origineel
Ik heb geen sjoege van deze radio maar foto's van de radio's met en de radio zonder tuimel schakelaar zullen de kenners waarschijnlijk meer zeggen.
Mogelijk een Franse uitvoering, weet niet of die bestaan.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 23 aug 2016 01:44 door Bert Kn.
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 aug 2016 22:49 - 22 aug 2016 22:51 #62141
door Marc
2514 gekocht incl speaker werd gestart door Marc
Goedenavond ,
Ik heb in Frankrijk een mooie originele 2514 incl speaker gekocht die nog verzegeld is , tussen het speaker snoer zit een 3 standenschakelaar verwerkt en deze is origineel voor zover ik weet ...
Buizen heb ik getest en zijn allemaal rond de 70% de 506K is 90% dus dat is mooi meegenomen toch.
Helaas heeft de vorige eigenaar het 220 snoer losgeknipt en een snoer via de deksel waar de buizen zitten naar binnen gebracht maar dit ga ik veranderen door een snoer van Ben Dijkman .
Verder valt mij op dat er geen aan/uit knop op de zijkant zit deze zijn nog gaaf en gesloten ..... De andere 2 die ik heb hebben een tuimelschakelaar in het bakeliet is dit origineel of wat is wel origineel
Grt Marc
Ik heb in Frankrijk een mooie originele 2514 incl speaker gekocht die nog verzegeld is , tussen het speaker snoer zit een 3 standenschakelaar verwerkt en deze is origineel voor zover ik weet ...
Buizen heb ik getest en zijn allemaal rond de 70% de 506K is 90% dus dat is mooi meegenomen toch.
Helaas heeft de vorige eigenaar het 220 snoer losgeknipt en een snoer via de deksel waar de buizen zitten naar binnen gebracht maar dit ga ik veranderen door een snoer van Ben Dijkman .
Grt Marc
Laatst bewerkt 22 aug 2016 22:51 door Marc.