Radio's van 1950 tot 1970
Nieuwe radio's BX998A en BX 750A
03 jul 2016 21:30 #61435
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic Nieuwe radio's BX998A en BX 750A
Ik denk niet dat het aan vuile contacten ligt, Er loopt over de gehele breedte een stangetje die de schakelaars vrijgeeft. De afstelling hiervan komt nauwkeurig en soms komt het stangetje niet goed terug in zijn begin stand.
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 jul 2016 20:08 #61431
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Nieuwe radio's BX998A en BX 750A
Inderdaad.. Was ik domweg vergeten naar te gaan kijken:) wellicht hier en daar nog enkele vuile contacten want soms moet je twee keer drukken om de motor een andere band te laten inschakelen
03 jul 2016 19:49 #61428
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Nieuwe radio's BX998A en BX 750A
Aanvulling; de bediening staat in het schema beschreven en dat is wel te downloaden via de NVHR site.
Henk
Henk
Henk van 't Kruis
03 jul 2016 19:32 - 03 jul 2016 19:42 #61427
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Nieuwe radio's BX998A en BX 750A
Dat is een MG voorkeuze toets, de afstemming doe je met het knopje onder de toetsen rechts. Je zou dan ontvangst op de MG moeten hebben.
Handleiding
Normaal staan deze in de NVHR schematheek en worden van mijn server opgehaald. Ik ga dat even herstellen, dan kun je de handleiding downloaden. Ik heb een kopie hieronder alvast geplaatst.
Handleiding
Normaal staan deze in de NVHR schematheek en worden van mijn server opgehaald. Ik ga dat even herstellen, dan kun je de handleiding downloaden. Ik heb een kopie hieronder alvast geplaatst.
Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 03 jul 2016 19:42 door admin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin goossens
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 jul 2016 19:27 #61425
door Erwin goossens
Nieuwe radio's BX998A en BX 750A werd gestart door Erwin goossens
Hallo.. Deze twee radio's heb ik dees weekend erbij genomen.. De BX998A en een BX750A .. Weet iemand hoe de functietoets ingesteld station (MG) rechtsboven onder de aan uit knop werkt want bij het indrukken daarvan gebeurt er eigenlijk niets.. Ook de KG1 druktoets geeft geen resultaat.. Verder prima spelende radio..
Van de BX750 A heb ik de koppelC en de ratelc vervangen.. De overige teercondensatoren worden ook vervangen alsook de kleine Elcoos n de weerstanden nagekeken. Hij speelt al wel min of meer dus komt wel lekker goed.. De hoge tonenregzling oscilleert bij minimum stand.. Wellicht de lekke condensatoren daar in dat netwerk die nog moetten verniewd worden.. Verder is de lastigst te vervangen schaalkoord gebroken Stom NL die van de ferrietantennebediening..en ontbreekt in de rechterbovenhoek het Philips of bi ampli?? Embleem.. Heeft iemand er nog eentje over?
Van de BX750 A heb ik de koppelC en de ratelc vervangen.. De overige teercondensatoren worden ook vervangen alsook de kleine Elcoos n de weerstanden nagekeken. Hij speelt al wel min of meer dus komt wel lekker goed.. De hoge tonenregzling oscilleert bij minimum stand.. Wellicht de lekke condensatoren daar in dat netwerk die nog moetten verniewd worden.. Verder is de lastigst te vervangen schaalkoord gebroken Stom NL die van de ferrietantennebediening..en ontbreekt in de rechterbovenhoek het Philips of bi ampli?? Embleem.. Heeft iemand er nog eentje over?