Radio's van 1950 tot 1970
Vraagje MBLE BBO840 tuner
08 apr 2016 15:11 #60171
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Vraagje MBLE BBO840 tuner
Mooi jasje geworden Bert :thumbsup:
Lee
Lee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 apr 2016 14:54 - 08 apr 2016 14:56 #60170
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Vraagje MBLE BBO840 tuner
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 apr 2016 14:56 door Bert Kn.
07 apr 2016 16:30 #60157
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Vraagje MBLE BBO840 tuner
Inmiddels ben ik er al uit.
De twee dunne stangetjes die de twee staafjes in de tuner verplaatsen hadden ze een knik gegeven zodat ze niet ver genoeg naar binnen gingen.
Heb ze zo goed mogelijk recht gebogen, omroep Gelderland knalt er weer uit :woohoo:
Met knik
Zonder knik
De twee dunne stangetjes die de twee staafjes in de tuner verplaatsen hadden ze een knik gegeven zodat ze niet ver genoeg naar binnen gingen.
Heb ze zo goed mogelijk recht gebogen, omroep Gelderland knalt er weer uit :woohoo:
Met knik
Zonder knik
Mvg.
Bert
07 apr 2016 15:20 #60156
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Vraagje MBLE BBO840 tuner werd gestart door Bert Kn
Deze tuner van Belgische bodem kocht ik afgelopen zondag op de beurs in Driebergen.
Deze tuner is net als de Philips FM13 geleverd als bouwpakket.
De tuner zelf ben ik zeer tevreden over, super goede ontvangst en prettiger af te stemmen dan de FM13.
Echter er doet zich een ding voor.
In het verleden hebben ze waarschijnlijk de FM band 2 MHz omhoog gedraaid met als gevolg dat ik niet kan afstemmen op omroep Gelderland, 88.9 Arnhem en 89.1 Nijmegen.
Via de NVHR het schema binnengehaald en hieronder het deel van de FM tuner plus een afbeelding van de FM tuner zelf.
Mijn vraag, kan ik zonder geavanceerde apparatuur de FM band weer 2 MHz omlaag draaien en zo ja welke moet ik dan hebben.
Deze tuner is net als de Philips FM13 geleverd als bouwpakket.
De tuner zelf ben ik zeer tevreden over, super goede ontvangst en prettiger af te stemmen dan de FM13.
Echter er doet zich een ding voor.
In het verleden hebben ze waarschijnlijk de FM band 2 MHz omhoog gedraaid met als gevolg dat ik niet kan afstemmen op omroep Gelderland, 88.9 Arnhem en 89.1 Nijmegen.
Via de NVHR het schema binnengehaald en hieronder het deel van de FM tuner plus een afbeelding van de FM tuner zelf.
Mijn vraag, kan ik zonder geavanceerde apparatuur de FM band weer 2 MHz omlaag draaien en zo ja welke moet ik dan hebben.
Mvg.
Bert