Radio's van 1950 tot 1970
philips radio bx 998A in oude glorie hersteld
11 mrt 2016 22:51 #59662
door Cees
Beantwoord door Cees in topic philips radio bx 998A in oude glorie hersteld
Jan, een mooi resultaat. Geduldig volhouden en je geduld word beloond.
Je hebt een heel moeilijke restauratie tot een goed einde gebracht.
Cees.
Je hebt een heel moeilijke restauratie tot een goed einde gebracht.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: groothuizen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 mrt 2016 19:07 #59659
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic philips radio bx 998A in oude glorie hersteld
Mooi eind resultaat, kun je trots op zijn, en op je eigen werk natuurlijk ook en nu maar lekker :radioluiste
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: groothuizen
- groothuizen
- [groothuizen]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 mrt 2016 16:02 #59655
door groothuizen
philips radio bx 998A in oude glorie hersteld werd gestart door groothuizen
begin 2015 de radio gekocht op MP en uitgekast daarna door familie omstandigheden een 10 tot 11 maanden op de werk bank gestaan hebbende ben ik na overleg met Henk aan de restauratie begonnen ik wou het toestel goed en veilig spelend hebben maar ik wou het het liefst zelf doen nu is het niet het makkelijkste toestel Maar goed zichtbaar was een vermogens weerstand doorgeslagen een wirwar van gebroken snaren de twee elco's waren stuk dus van een nieuwe inhoud voorzien Verder alle condensatoren vervangen en omliggende weerstanden controleren en zo nodig vervangen al met al een aardig klusje dan komen we op de snaren Eerst flink puzzelen naar de snaren loop Komt ook bij dat het halve toestel gedemonteerd moet worden om er enigszins bij te kunnen komen achteraf viel het mee een paar pincetten en wat krokodillen klemmetjes en dan kom je een heel eind nieuwe strooi schermen gemaakt en dan voor het eerst de spanning er op op de FM was er geluid andere golf bereiken niets toen raakte ik de ech 81 aan die meteen rood opgloeide de hele buis dus had ik nog nooit gezien dus met het toestel naar purmerend daar bleek na enig vuurwerk van peter dat het buisvoetje de schuldige was Henk heeft het toestel aan de signaal zender gehad en dat bleek goed te zijn dus het toestel verder opgebouwd ferriet antenne er op luidsprekers aangesloten maar nog geen resultaat alleen de hoge tonen luidspreker deed zijn werk heb er even aan gedacht om het toestel in de hoek te zetten maar een dag later denk je er toch weer anders over in Purmerend bleek dat de grote speaker defect was Gelukkig had Henk er nog een liggen en dan gaat de wereld voor je open wat heeft deze radio een prachtig geluid volle klank en een sprankelende hoge tonen regeling kortom een hele klus maar goed geslaagd ben er heel tevreden mee
groeten jan
groeten jan