Radio's van 1950 tot 1970
Radiola 425A
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 mrt 2016 17:45 #59668
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Radiola 425A
Hallo Cees ,
Ik snap het maar het toestel is zo mooi en wil er zo min mogelijk in solderen is al door een ander behoorlijk gedaan .
Maar ik heb 4 solderingen erbij gezet op de originele sloderingen dus veel is er niet verprutst en als iemand later als ik er niet meer ben mee aan de gang gaat ziet diegene precies waar alles origineel heeft gezeten en kan dit netjes terug bouwen/plaatsen.
Ik denk verder dan sommige van ons en wil het zo origineel mogelijk laten zoals het vanaf de fabriek is gekomen .
Grt Marc
Ps wie weet maak ik het blok ooit eens leeg
Ik snap het maar het toestel is zo mooi en wil er zo min mogelijk in solderen is al door een ander behoorlijk gedaan .
Maar ik heb 4 solderingen erbij gezet op de originele sloderingen dus veel is er niet verprutst en als iemand later als ik er niet meer ben mee aan de gang gaat ziet diegene precies waar alles origineel heeft gezeten en kan dit netjes terug bouwen/plaatsen.
Ik denk verder dan sommige van ons en wil het zo origineel mogelijk laten zoals het vanaf de fabriek is gekomen .
Grt Marc
Ps wie weet maak ik het blok ooit eens leeg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 mrt 2016 22:44 #59661
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Radiola 425A
@ Marc,
Klote klussen, zijn nou juist de uit daging voor de hobbyist.
Moeilijke dingen tot een goed einde brengen geeft voldoening.
Cees.
Klote klussen, zijn nou juist de uit daging voor de hobbyist.
Moeilijke dingen tot een goed einde brengen geeft voldoening.
Cees.
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 mrt 2016 19:26 #59660
door Marc
Hallo Theo ,
Dank je wel sorry dat ik nu pas reageer maar die pokke bronchitus bah bah .
Wel af en toe even aan de 425A gewerkt en inmiddels weer spelend gelukkig conden satorblijk geheel inwendig vervangen ,
C1 en C2 heb ik iets zwaarder gemaakt namelijk 2,5Uf = nu 2,7Uf , 3Uf = nu 3,3Uf
Toestel speelt geweldig nu nog de 820A en de 830A doen ik ga van deze beide tegelijk de condensatorblikken voorzien van nieuwe inhoud .
Het enigste wat ik een KLOTE klus vond is het kleine condensatorblik eruit zien te pruten helaas heb ik deze laten zitten en nieuwe Ctjes ernaast gemonteerd en de draden zodanig losgemaakt dat iedereen ze ooit op de originele plaats kan terug solderen
Grt Marc
Dank je wel sorry dat ik nu pas reageer maar die pokke bronchitus bah bah .
Wel af en toe even aan de 425A gewerkt en inmiddels weer spelend gelukkig conden satorblijk geheel inwendig vervangen ,
C1 en C2 heb ik iets zwaarder gemaakt namelijk 2,5Uf = nu 2,7Uf , 3Uf = nu 3,3Uf
Toestel speelt geweldig nu nog de 820A en de 830A doen ik ga van deze beide tegelijk de condensatorblikken voorzien van nieuwe inhoud .
Het enigste wat ik een KLOTE klus vond is het kleine condensatorblik eruit zien te pruten helaas heb ik deze laten zitten en nieuwe Ctjes ernaast gemonteerd en de draden zodanig losgemaakt dat iedereen ze ooit op de originele plaats kan terug solderen
Grt Marc
Minder
Meer
08 mrt 2016 19:28 #59613
door radiowizzard
Beantwoord door radiowizzard in topic Radiola 425A
Hallo Marc
dat is de RA-545A
Zie volgende link maar dan met gewone 630 schaal.
www.doctsf.com/grandlivre/fiche.php?ref=2903&look=A2903_0
groeten
Theo
dat is de RA-545A
Zie volgende link maar dan met gewone 630 schaal.
www.doctsf.com/grandlivre/fiche.php?ref=2903&look=A2903_0
groeten
Theo
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 mrt 2016 18:20 #59610
door Marc
Hallo Theo en Hans ,
Oke duidelijk jammer dat jij deze radio niet hebt ..... of meer hebt ... maar welke is dan de 630 welk nummer heeft die van Radiola gekregen ??
Grt Marc
Ps nog steeds zoekende naar een paar echte fotos
Oke duidelijk jammer dat jij deze radio niet hebt ..... of meer hebt ... maar welke is dan de 630 welk nummer heeft die van Radiola gekregen ??
Grt Marc
Ps nog steeds zoekende naar een paar echte fotos
Minder
Meer
08 mrt 2016 13:50 #59609
door radiowizzard
Beantwoord door radiowizzard in topic Radiola 425A
Hallo Marc
Sorry, maar deze radio heb ik niet.Ik heb alleen een Radiola versie van een 630A.
Misschien wel ooit gehad, maar deze zal wel bij één van de vele opruimingen verdwenen zijn.
Veel succes gewensd
Theo
Sorry, maar deze radio heb ik niet.Ik heb alleen een Radiola versie van een 630A.
Misschien wel ooit gehad, maar deze zal wel bij één van de vele opruimingen verdwenen zijn.
Veel succes gewensd
Theo