Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

verder herstel van de philips bx 740 A

Meer
04 feb 2016 16:45 #59027 door Cees
Beantwoord door Cees in topic verder herstel van de philips bx 740 A
@ Jan,
Dat is mooi gedaan. Zo kan hij weer jaren mee.
En de kast ook weer heel mooi geworden.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: groothuizen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
Meer
04 feb 2016 13:47 #59025 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic verder herstel van de philips bx 740 A
:thumbsup:

• groothuizen
  • [groothuizen]
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 feb 2016 10:34 - 04 feb 2016 10:55 #59024 door groothuizen
verder herstel van de philips bx 740 A werd gestart door groothuizen
het vervolg op de reparatie van de 740A alle snaren vervangen ze waren slecht of verkeerd aan gebracht zie foto ferriet antenne condensatoren waren de meeste behoorlijk de weg kwijt diverse weerstandjes verlopen of niet meetbaar meer toen kwam er een ander probleem de radio speelde maar heel zacht was nauwelijks te horen ..na veel zoeken is het probleem gevonden een onderbroken spoel dan maar weer zoeken in de onderdelen hoek en ja een spoel van een slooptoestel de bx 533 A had een zelfde spoel deze gemonteerd en de radio speelde als een tierelier dan weer verder met het schoonmaken van de kast daar waren pogingen gedaan om beschadigingen te herstellen met overvloedige laksporen en druipers op de kast tot gevolg ik heb de druipers heel voorzichtig weten te verwijderen en na een paar uurtjes poetsen kwam er toch weer een acceptabele kast te voorschijn een geslaagd project dus de volgende klus word een hele opgave voor mij een philips bx 998 a daar is een probleem mee dat voor mij een stap te ver is hij staat nu bij henk in purmerend die er naar gaat kijken zo gauw als er bericht is kom ik er verder op terug..
groeten jan
Laatst bewerkt 04 feb 2016 10:55 door groothuizen. Reden: gemiste foto

Gemaakt door Kunena