Radio's van 1950 tot 1970
b6x62a aansluiting antenne
21 dec 2015 22:04 #57706
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Beantwoord door arjenm in topic b6x62a aansluiting antenne
oke duidelijk
gr arjen
gr arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudie2013
- [Rudie2013]
-
Minder
Meer
20 dec 2015 21:22 #57665
door Rudie2013
Beantwoord door Rudie2013 in topic b6x62a aansluiting antenne
De ingebouwde ferriet antenne in voor de MG\LG ontvangst. De schakelaar op de ferrietantenne schakelt de buitenantenne in voor de MG\LG.... ontvangst in. Als je op de MG staat moet je wel ontvangst verschillen merken, als je er aan draait, als het bedieningstouwtje nog heel is.
Minder
Meer
20 dec 2015 20:50 #57663
door Doktordirk
Beantwoord door Doktordirk in topic b6x62a aansluiting antenne
De afbeelding is geleend van een langspeelplaathoes, maar dit terzijde.
Zoals het lipje nu staat werkt de AM antenne via de FM antenne volgens de rechtse afbeelding
De situatie linksboven gaat uit van zowel een FM als een AM antenne, en linksonder werkt de AM antenne ook voor de FM, vandaar de grote en kleine aanduidingen voor FM en AM.
Een aardleiding kan in de meeste gevallen ook geen kwaad.
Of de ingebouwde ferritantenne idd uitgeschakeld wordt in een bepaalde stand zou ik zo niet weten, maar daar zijn vast wel voldoende lezers aanwezig die dit wel weten.
Dirk.
Zoals het lipje nu staat werkt de AM antenne via de FM antenne volgens de rechtse afbeelding
De situatie linksboven gaat uit van zowel een FM als een AM antenne, en linksonder werkt de AM antenne ook voor de FM, vandaar de grote en kleine aanduidingen voor FM en AM.
Een aardleiding kan in de meeste gevallen ook geen kwaad.
Of de ingebouwde ferritantenne idd uitgeschakeld wordt in een bepaalde stand zou ik zo niet weten, maar daar zijn vast wel voldoende lezers aanwezig die dit wel weten.
Dirk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjenm
20 dec 2015 20:42 #57662
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic b6x62a aansluiting antenne
Kijk eens naar de contacten van SK2.
Tjerk, 9ZZ
20 dec 2015 19:54 #57660
door arjenm
mvg arjen meulmeester
b6x62a aansluiting antenne werd gestart door arjenm
hallo beste mensen
mijn b6x62a staat nu halve dag te spelen met prefab boxjes voor de hoge tonen en de originele bas box
klinkt verbazend goed eigenlijk
maar heb vraagje over de antenne aansluitingen
er zit een draai antenne in als je die draait komt hij tegen een schakelaartje en hoor je klik dan schakel je wat aan of uit lijkt mij
ik merk geen verschil
dan zit er achter op nog die antenne stekker met die 2 pootjes als je die er uitrekt is de ontvangst weg
als daar onder zitten nog 2 gaten en op op zij ook nog een gat en een lipje
umm waar dient dit allemaal voor
hij ontvangt goed op de fm maar ben eigenlijk benieuwt waar dit voor dient
het enigste wat er verandert is als ik die antenne stekker er uit trek dan heeft hij geen ontvangst meer
alvast bedankt weer
mvg arjen
mijn b6x62a staat nu halve dag te spelen met prefab boxjes voor de hoge tonen en de originele bas box
klinkt verbazend goed eigenlijk
maar heb vraagje over de antenne aansluitingen
er zit een draai antenne in als je die draait komt hij tegen een schakelaartje en hoor je klik dan schakel je wat aan of uit lijkt mij
ik merk geen verschil
dan zit er achter op nog die antenne stekker met die 2 pootjes als je die er uitrekt is de ontvangst weg
als daar onder zitten nog 2 gaten en op op zij ook nog een gat en een lipje
umm waar dient dit allemaal voor
hij ontvangt goed op de fm maar ben eigenlijk benieuwt waar dit voor dient
het enigste wat er verandert is als ik die antenne stekker er uit trek dan heeft hij geen ontvangst meer
alvast bedankt weer
mvg arjen
mvg arjen meulmeester