BX253U afgeschermde C-tjes
- Henk Klavers
- [Henk Klavers]
-
Onderwerp Auteur
De buselko maakt goed contact.Maar misschien hoort deze brom wel bij deze U-radiootjes.
Ik heb er iig ook geen ervaring mee.Ik laat het maar zo.
Heb trouwens nog een vraagje en jij kunt me die vast wel beantwoorden.
nl:De afstemcondensator van de Middengolf zit erg los op de rubbers.Deze rubbers zijn
half vergaan.Moet deze condensator geisoleerd zijn van het chassis?In dat geval moet ik
een soort van doorvoorrubbers toepassen?
vrgr Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
aluminium folie, die de verwarmingsmonteurs gebruiken voor het
afsluiten van verbindingen van aluminium rookgas afvoer pijp.
Met zo'n rol kun je nog heel lang voort en is ook geschikt om
beschadigt aluminium folie dat onder in oude radio kasten zit te
vervangen. Ook geschikt voor FM binnen antenne te maken.
Cees.
Henk Klavers schreef : Beste mensen,
Heb toch de methode die Henk aangaf toegepast.Dus,alufolie,draadje en met krimpkous afgewerkt.Werkt
uitstekend.
Ben een paar hobbyzaken hier afgeweest maar niemand kan me koperfolie leveren.
Vind wel dat de radio behoorlijk bromt.Maar of het normaal is weet ik niet,want ik heb geen
vergelijkingsmateriaal.Verder speelt hij uitstekend en zuiver.Vind hem voor zo'n klein
radiootje best goed klinken.Verder werkt ook alles goed naar behoren.
Goed dat het met alufolie ook werkt :thumbsup:
Gr. Paul
Bedankt allemaal.
gr Henk
Henk Klavers schreef : Ben een paar hobbyzaken hier afgeweest maar niemand kan me koperfolie leveren.
Ja, dat had ik erbij moeten vertellen, het is meer dan 20 jaar geleden. In zo'n hobbyzaak waar materialen voor Tiffany lampen geleverd werden...
Destijds gebruikte ik het om printen er mee te maken. Maar dat was niet zo succesvol. De lijm kon de componenten niet vasthouden, want na verloop van tijd bengelden de componenten en de koperfolie in de lucht....
Te veel brom kan ook komen doordat de buselco slecht contact met het chassis maakt.
Peter,
Zonder meer.
Zelf heb ik een aantal van dit soort U toestelletjes gehad.
Mijn ervaring bij dit soort U toestelletjes is dat ze langzaam op stoom komen en met name als ze nog niet op stoom zijn behoorlijk brommen.
Als ze eenmaal op stoom zijn geen probleem.
Bij de Saba Sabine die ik nog heb is dat net zo.
Mvg.
Bert
Wat die condensatoren betreft: Ik heb nooit afgeschermde condensatoren gebruikt in dit toestel en daar enige hinder van ondervonden. Wel zorgen dat de buitenste folie aan de kant zit die het meest laagohmig is. In het geval van de koppelcondensator naar de UABC80 is dat de loper van de volumeregelaar.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.