Radio's van 1950 tot 1970
Philips Jupiter 463A via MP, zo kan het ook gaan.
03 nov 2015 22:59 #56181
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips Jupiter 463A via MP, zo kan het ook gaan.
Omdat de EM80 nog top is, scheelt je een euro of 18 kun je inderdaad van een mazzeltje spreken.
Nadeel van deze radio vind ik net als bij een aantal andere Duitse philipsen en Aristona's het papieren strooischerm welke een oranje kleurig effect geeft en door ouderdom weinig licht doorlaat waardoor het afstemmen lastig is .
Ik overweeg dan ook om er een wit kunststof strooischerm beplakt met een of meerdere oranje kleurige zelfklevende transparante folie voor te maken.
Nadeel van deze radio vind ik net als bij een aantal andere Duitse philipsen en Aristona's het papieren strooischerm welke een oranje kleurig effect geeft en door ouderdom weinig licht doorlaat waardoor het afstemmen lastig is .
Ik overweeg dan ook om er een wit kunststof strooischerm beplakt met een of meerdere oranje kleurige zelfklevende transparante folie voor te maken.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 nov 2015 19:00 #56160
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips Jupiter 463A via MP, zo kan het ook gaan.
:thumbsup: Mooi toestel.
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
03 nov 2015 18:34 #56158
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips Jupiter 463A via MP, zo kan het ook gaan.
@ Bert Kn,
Je bent een mazzelaar!
Veel plezier toegewenst met dit plaatje van een mooie radio.
Cees.
Je bent een mazzelaar!
Veel plezier toegewenst met dit plaatje van een mooie radio.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
03 nov 2015 17:37 - 03 nov 2015 18:03 #56154
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Philips Jupiter 463A via MP, zo kan het ook gaan. werd gestart door Bert Kn
Afgelopen mei heb ik zo'n zelfde radio voor Peter hier in de regio opgehaald waarvan ik toen op zijn verzoek een vermelding op dit forum heb gedaan.
www.buizenradioclub.nl/forum/28-radios-v...van-peters0076#52738
Destijds toen ik zijn radio had opgehaald was ik nogal gecharmeerd van de vormgeving en nadat ik hem beluisterde stond voor mij een ding vast, als ik zo'n radio ooit nog eens voor een leuk prijsje kan bemachtigen is die de mijne.
Bij toeval kwam ik begin vorige week zo'n zelfde radio op MP tegen, ik had er overheen gekeken omdat hij er al vanaf 8 oktober op stond.
Omdat er een luttel bod van een paar tientjes was gedaan terwijl de verkoper aangaf Prachtige Philips radio type Jupiter 463a in top staat en volledig werkend besloot ik er een mail aan te wagen met de vraag wat hij ervoor in gedachte had.
Tussen de prijs die ik ervoor in gedachte had erbij van uitgaande dat er een nieuwe EM80 in moest omdat die meestal uitgeblust is en zijn beoogde prijs zat een tientje verschil.
Dat verschil hebben we gedeeld.
Gisteren heb ik de radio niet al te ver hier vandaan bij hem opgehaald.
In zijn advertentie had hij er niets om gelogen, de radio ziet er prima uit, speelt zonder dat er ooit wat aan is gebeurd als de beste.
Toen hij hem demonstreerde werd ik aangenaam verrast, zit ook nog een EM80 in die top is.
www.buizenradioclub.nl/forum/28-radios-v...van-peters0076#52738
Destijds toen ik zijn radio had opgehaald was ik nogal gecharmeerd van de vormgeving en nadat ik hem beluisterde stond voor mij een ding vast, als ik zo'n radio ooit nog eens voor een leuk prijsje kan bemachtigen is die de mijne.
Bij toeval kwam ik begin vorige week zo'n zelfde radio op MP tegen, ik had er overheen gekeken omdat hij er al vanaf 8 oktober op stond.
Omdat er een luttel bod van een paar tientjes was gedaan terwijl de verkoper aangaf Prachtige Philips radio type Jupiter 463a in top staat en volledig werkend besloot ik er een mail aan te wagen met de vraag wat hij ervoor in gedachte had.
Tussen de prijs die ik ervoor in gedachte had erbij van uitgaande dat er een nieuwe EM80 in moest omdat die meestal uitgeblust is en zijn beoogde prijs zat een tientje verschil.
Dat verschil hebben we gedeeld.
Gisteren heb ik de radio niet al te ver hier vandaan bij hem opgehaald.
In zijn advertentie had hij er niets om gelogen, de radio ziet er prima uit, speelt zonder dat er ooit wat aan is gebeurd als de beste.
Toen hij hem demonstreerde werd ik aangenaam verrast, zit ook nog een EM80 in die top is.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 03 nov 2015 18:03 door Bert Kn.