Philips B8X52A
Jou antwoorden zijn het waard uitgeprint te worden en te bewaren. Ik hoop er later als ik groot ben anderen er ook mee te kunnen dienen. (verzamelmap nuttige basiskennis antwoorden Maarten, Cees, vincent,Henk, Bert Kn, Huub . in voorbereiding)..namen in willekeurige volgorde, en niet compleet
Heel erg bedankt.
@ Rene V.....was dit voor jou ook waardevolle info? Jij hebt toch ook plano koorts? We staan beide aan de startlijn radiokennis . Zal ik deze info van Maarten geplakt aan mijn vraag.kopieren op de beginners vraag en info categorie hier?? Wat lijkt jou!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Philips had de (on)hebbelijkheid om vanaf 1946 elke 10 jaar van nummersysteem te wisselen. Voor modeljaar 1966 werd de tweede letter die het land van commerciële conceptie aangaf, bovendien vervangen door een cijfergroep.aan-pierre schreef : ehhhh shiiiiit.......vind ik me toch een variant met 1 watje meer per kanaal. E.n nog speakers er in. Je wordt ook altijd genept in Deutschland ist immer alles besser.
.
www.radiomuseum.org/r/philips_jupiter_stereo_12rb761_12.html
@ Maarten.....Hé Maarten, jij bent toch de nummer man hier. Waarom hier geen B en x code.?
maar RB???
En dan heb je nog de B8D54A.......zo wordt het wel lastig om alle variaties plano designs op een rijtje te krijgen per jaar .
1956-1966:
B = radio
8 = luxeklasse 8
Duitsland (commercieel). X is Nederland5= modeljaar 1965
4=4e model
A=wisselspanning
1966-1976:
12= Duitsland (commercieel) , 22 is Nederland
R= 1966-1976
B= radio
7= luxeklasse
6= modeljaar 1966
1= 1e model
Het was kennelijk de bedoeling om 1976-1986-1996 etc door een opeenvolgende letter aan te duiden. Na de R kwam de A en toen liep het voor verschillende productgroepen een beetje in de soep (speculatie zegt dat het de bedoeling was om door de jaren heen RADIO te spellen, maar verder dan RA, RAD en RADR zijn ze kennelijk niet gekomen - nog in onderzoek).
De duitsen philipsen zijn ook besser geloof dat ook maar
ook de klank is wat minder scherp gewoon wat dragelijker
ook de potmeters en dergelijk transport bvb
dat zender zoek draden beter uitgevoert
Maar het is soms ook wat duurderen nieuw koop prijs .
Dat komt ook dat het aangepast moet zijn met extra,s
Gezien de grote aan bod van radio,s in duistsland .
en met meer funksies uit gevoert bvb extra toets voor pickup en toon band ._TB
Kijk veel hollandse philipsen zijn uitvoert met een toets voor pickup en band recorder
Maar dat is ontkoppelt met weerstanden . Maar zo goed is dat NIET zoo goed hoor in ge bruik en vooral voor het goede GELUID niet.
Beter is twee toetsen dus dus gewoon twee seperaten ingangen dat is gewoon beter
Maar een radio MAKEN met EEN toets voor alles is WEL goed koper en simpeler
Kijk dat gebeurt er in Duitsland NIET .het moet en ZAl goed bruikbaar zijn dan maar duurder
Ik heb zelf duitsen philipsen in gebruik .ook de Capellea is duits .philips .maar wel beter
Ik zie het ook wel bvb aan de koffer versterkers pickups met W.wetslar ze zijn gewoon beter in geluid
Combieneren van twee ingangen PU en TB .gaat ook met de weerstand waardens van de volummen waarden bvb 1Meg
Vaak 1.Meg . gebruiken ze minder dan merkt men met twee gebruik dat de ene opvreet iewat .
Huub
www.radiomuseum.org/r/philips_jupiter_stereo_12rb761_12.html
@ Maarten.....Hé Maarten, jij bent toch de nummer man hier. Waarom hier geen B en x code.?
maar RB???
En dan heb je nog de B8D54A.......zo wordt het wel lastig om alle variaties plano designs op een rijtje te krijgen per jaar .
Wat een mooie foto's. Fijn om als beginner naar te kijken en raadselen wat nieuw is aan onderdelen en wat oud.
Ik neem de fotos mee naar de beurs en ga een ervaren radiovriend alles met verschillende kleur viltstiften laten aanstippen wat nieuw is en hoe dat onderdeel heet. Zo kom ik langzaam aan kennis zonder te vermoeiende boeken.. Dank voor de reportage.
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Door Peter is afgelopen Woensdag de FM-decoder hersteld.