Radio's van 1950 tot 1970
Philips Jupiter 463 van peters0076
27 mei 2015 21:40 - 27 mei 2015 21:51 #52719
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Philips Jupiter 463 van peters0076 werd gestart door Bert Kn
Peter vroeg mij onlangs of ik deze radio welke hij hier in de buurt gekocht had voor hem op wilde halen.
Omdat de radio volgens de verkoopster werkend is verzocht hij mij of ik deze bij thuiskomt wilde testen en een stukje met foto's hier te plaatsen.
Verder vermeldde Peter het volgende.
Ik ga hem als hij hoog ohmig is aansluiten
Op de 2e hoekbbox die ik heb en het ve boxje.
Bij aankomst werd ik vriendelijk door de verkoopster ontvangen.
Al babbelend zij ze ik zal hem eens aanzetten daar zit me een geluid in joh.
In eerste instantie maar amper geluid totdat ik even met de FM toets speelde.
Op zich al een prima geluid en goede FM ontvangst.
De verkoopster moest eens weten hoe dat gaat klinken na een revisie :woohoo:
Naast de kast welke een opknapbeurtje kan gebruiken zijn er nog twee aandacht puntjes.
1. Bij omschakelen naar een andere golflengte of uitzetten komt de FM toets niet omhoog waardoor hij niet op een andere golflengte of uitgezet kan worden oorzaak ? of heeft dat met punt 2 vandoen?.
2. Bij het afstemmen loopt de afstem naald van de MW/LW mee, een kwestie van reinigen en een drupje olie lijkt mij.
Verder een aparte achterwand, nog nooit gezien, waarschijnlijk om het geluid naar de zijkanten te laten uitstralen.
Er zit een 800 Ohm luidspreker uitgang op, of je daar de hoekspeaker plus het ve boxje aan kunt hangen?
@ Peter,
Wil je de foto's van de speakers die je aan wil sluiten plaatsen?
Omdat de radio volgens de verkoopster werkend is verzocht hij mij of ik deze bij thuiskomt wilde testen en een stukje met foto's hier te plaatsen.
Verder vermeldde Peter het volgende.
Ik ga hem als hij hoog ohmig is aansluiten
Op de 2e hoekbbox die ik heb en het ve boxje.
Bij aankomst werd ik vriendelijk door de verkoopster ontvangen.
Al babbelend zij ze ik zal hem eens aanzetten daar zit me een geluid in joh.
In eerste instantie maar amper geluid totdat ik even met de FM toets speelde.
Op zich al een prima geluid en goede FM ontvangst.
De verkoopster moest eens weten hoe dat gaat klinken na een revisie :woohoo:
Naast de kast welke een opknapbeurtje kan gebruiken zijn er nog twee aandacht puntjes.
1. Bij omschakelen naar een andere golflengte of uitzetten komt de FM toets niet omhoog waardoor hij niet op een andere golflengte of uitgezet kan worden oorzaak ? of heeft dat met punt 2 vandoen?.
2. Bij het afstemmen loopt de afstem naald van de MW/LW mee, een kwestie van reinigen en een drupje olie lijkt mij.
Verder een aparte achterwand, nog nooit gezien, waarschijnlijk om het geluid naar de zijkanten te laten uitstralen.
Er zit een 800 Ohm luidspreker uitgang op, of je daar de hoekspeaker plus het ve boxje aan kunt hangen?
@ Peter,
Wil je de foto's van de speakers die je aan wil sluiten plaatsen?
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 27 mei 2015 21:51 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.