Radio's van 1950 tot 1970
Te witte druktoetsen Philips toestellen jaren 50.
25 apr 2015 19:55 #52093
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Te witte druktoetsen Philips toestellen jaren 50.
Henk, Mooie oplossing !
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Klavers
- [Henk Klavers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 apr 2015 17:18 #52082
door Henk Klavers
Te witte druktoetsen Philips toestellen jaren 50. werd gestart door Henk Klavers
Viel me de laatste tijd al vaker op dat bepaalde Philips toestellen zoals de B5X62A,B5X63A,B4X61A, en er zullen er vast nog meer zijn,van die lelijke spierwitte druktoetsen hebben.
Dacht altijd dat dit af fabriek zo hoorde.Maar ik hoorde onlangs van een verzamelaar dat ook deze toestellen ivoorkleurige druktoetsen horen te hebben.Maar bij deze toestellen zijn ze zo wit geworden door bv zonlicht,zo vertelde hij.
Je kunt ze met een beetje werk weer in de orginele ivoor kleur terugbrengen.
Ik ben als volgt te werk gegaan:Eerst met heel fijn schuurpapier nrP280 voorzichtig het hele dunne witte laagje wegschuren,
vervolgens met waterproof schuurpapier nr1000 napolijsten en als laatste met Commandant nr 4 helemaal glad polijsten.
Het resultaat is een mooie ivoorkleurige toets (zie foto's).
Bij mij betrof het een B5X62A....Wel ff werk maar met een prachtig resultaat.
groetjes Henk
Dacht altijd dat dit af fabriek zo hoorde.Maar ik hoorde onlangs van een verzamelaar dat ook deze toestellen ivoorkleurige druktoetsen horen te hebben.Maar bij deze toestellen zijn ze zo wit geworden door bv zonlicht,zo vertelde hij.
Je kunt ze met een beetje werk weer in de orginele ivoor kleur terugbrengen.
Ik ben als volgt te werk gegaan:Eerst met heel fijn schuurpapier nrP280 voorzichtig het hele dunne witte laagje wegschuren,
vervolgens met waterproof schuurpapier nr1000 napolijsten en als laatste met Commandant nr 4 helemaal glad polijsten.
Het resultaat is een mooie ivoorkleurige toets (zie foto's).
Bij mij betrof het een B5X62A....Wel ff werk maar met een prachtig resultaat.
groetjes Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.