Radio's van 1950 tot 1970
Wederom een Philips B7X63A
08 mrt 2015 02:25 #51219
door Bert Kn
Cees,
Dat klopt.
Anders ruiken ze zo :lol:
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Wederom een Philips B7X63A
Het stof van de buizen is er al afgepoetst.
Cees,
Dat klopt.
Anders ruiken ze zo :lol:
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 mrt 2015 01:40 #51218
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Wederom een Philips B7X63A
Het stof van de buizen is er al afgepoetst.
Nu de rest nog. De toetsjes heeft Ben Dijkman in het verleden aangeboden.
Gr Cees.
Nu de rest nog. De toetsjes heeft Ben Dijkman in het verleden aangeboden.
Gr Cees.
07 mrt 2015 02:17 - 07 mrt 2015 02:19 #51208
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Wederom een Philips B7X63A werd gestart door Bert Kn
Deze radio vind ik persoonlijk een van de betere van Nederlandse bodem.
Mijn andere exemplaar zelf gereviseerd gaat naar een goede vriend van me geruild met een gereviseerd B8X72A Export model.
Onlangs kwam ik deze radio weer tegen voor een zeer schappelijke prijs en kon ik het niet laten deze weer aan te schaffen.
De persoon waar ik hem van kocht had hem gekregen uit een nalatenschap van een goede bekende van hem welke op hoge leeftijd was.
De kast was al opgeknapt en ziet er super uit.
Het luidspreker doek is vernieuwd maar kan wat mij betreft beter aangebracht worden dus dat ga ik opnieuw doen.
Technisch was er nog niets aan de radio gedaan en ondanks dat speelde hij al erg goed.
Gisteren ben ik begonnen met de revisie, het vervangen van verlopen weerstanden elco's in de eindversterker en de altijd velopen teer condensatoren.
Er zijn nog meer componenten die vervangen moeten worden maar het resultaat mag er al zijn, hij klinkt nu al :thumbsup:
De motor besturing werkt ook nog super, die gaat als een gek van links naar rechts.
De originele zenderschaal is ook nog in super staat, alsof hij zo nieuw van Ben Dijkman afkomt.
Twee druktoetsen waarvoor ik een oproep op dit forum heb gedaan zijn gebarsten maar dat komt vast goed.
Het chassis zit behoorlijk onder het stof en heeft een schoonmaak beurt nodig.
Mijn andere exemplaar zelf gereviseerd gaat naar een goede vriend van me geruild met een gereviseerd B8X72A Export model.
Onlangs kwam ik deze radio weer tegen voor een zeer schappelijke prijs en kon ik het niet laten deze weer aan te schaffen.
De persoon waar ik hem van kocht had hem gekregen uit een nalatenschap van een goede bekende van hem welke op hoge leeftijd was.
De kast was al opgeknapt en ziet er super uit.
Het luidspreker doek is vernieuwd maar kan wat mij betreft beter aangebracht worden dus dat ga ik opnieuw doen.
Technisch was er nog niets aan de radio gedaan en ondanks dat speelde hij al erg goed.
Gisteren ben ik begonnen met de revisie, het vervangen van verlopen weerstanden elco's in de eindversterker en de altijd velopen teer condensatoren.
Er zijn nog meer componenten die vervangen moeten worden maar het resultaat mag er al zijn, hij klinkt nu al :thumbsup:
De motor besturing werkt ook nog super, die gaat als een gek van links naar rechts.
De originele zenderschaal is ook nog in super staat, alsof hij zo nieuw van Ben Dijkman afkomt.
Twee druktoetsen waarvoor ik een oproep op dit forum heb gedaan zijn gebarsten maar dat komt vast goed.
Het chassis zit behoorlijk onder het stof en heeft een schoonmaak beurt nodig.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 07 mrt 2015 02:19 door Bert Kn.