- Berichten: 163
Radio's van 1950 tot 1970
Het is een heel end naar Purmerend
23 feb 2015 21:36 #50909
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Het is een heel end naar Purmerend
Ben afgelopen kerstvakantie ook naar Purmerent geweest.
Was een hele rit vanuit Venlo maar de moeite waard yes
radio beurs in Emmen had ik meer van verwacht. Maar had ik het beter gepland en vrouw en kind meegenomen was ik gelijk even naar de dierentuin geweest. heb trouwens genoeg aapjes gezien bigfun
groet piet
Was een hele rit vanuit Venlo maar de moeite waard yes
radio beurs in Emmen had ik meer van verwacht. Maar had ik het beter gepland en vrouw en kind meegenomen was ik gelijk even naar de dierentuin geweest. heb trouwens genoeg aapjes gezien bigfun
groet piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 feb 2015 16:44 #50885
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Het is een heel end naar Purmerend
Wim heeft zich niet het hele stuk uit de naad gestept bigfun
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 feb 2015 23:00 - 20 feb 2015 23:15 #50845
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Het is een heel end naar Purmerend
Gewoon op de Step op de step ben zoo blij dat ik hem heb
en ook naar naar purmerend en verders
Dat zingt wim zonneveld in zij lied
Dus gewoon even op de step spaart ook bezine
Huub
en ook naar naar purmerend en verders
Dat zingt wim zonneveld in zij lied
Dus gewoon even op de step spaart ook bezine

Huub
Laatst bewerkt 20 feb 2015 23:15 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 feb 2015 22:35 #50842
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Het is een heel end naar Purmerend
Hoi Rolf,
Mooi verhaal en mooie radio's die onder het mes gingen.
Laat Henk en Peter schuiven, ze lossen alles op bigfun
Mooi verhaal en mooie radio's die onder het mes gingen.
Laat Henk en Peter schuiven, ze lossen alles op bigfun
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- []
-
20 feb 2015 12:46 #50817
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Het is een heel end naar Purmerend
Rolf,
bedankt, en 3 weten meer dan 1, dus nu maar weer genieten van je radio's en vergeet het bloemetje niet voor je vrouw.
bedankt, en 3 weten meer dan 1, dus nu maar weer genieten van je radio's en vergeet het bloemetje niet voor je vrouw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 feb 2015 12:30 - 20 feb 2015 12:47 #50815
door RolfM
Het is een heel end naar Purmerend werd gestart door RolfM
Het is er dan uiteindelijk toch van gekomen.
De afgelopen jaren is Henk van''t Kruis een paar maal bij mij op bezoek geweest om een radio te brengen of te halen en de laatste keer heb ik afgesproken dat ik een keer naar zijn werkplaats zou komen in Purmerend
Maar om nu 2x 150 km te rijden voor alleen een bakje koffie en wat gezellige radio praat vond ik wat te ver gaan dus het liefst zou ik dit combineren met enkele "lastige" restauratie klusjes waar ik zelf niet uitkom of te weinig ervaring mee heb.
Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover, twee radio's (BX998A en B7X63A) ingeladen welke weliswaar al gerestaureerd zijn in het verleden maar toch niet helemaal meer optimaal spelen.
Na een tocht van 2 uur arriveerde ik om half 11 in de knusse werkplaats van Henk waar ook Peter al aanwezig was. Na een bakje koffie als eerste maar de BX998A op de werkbank gezet
Hiervan stond de MF doorlaatkromme (ratio) niet helemaal goed afgeregeld, dit was een kolfje naar de hand van Peter en binnen de kortste tijd was dit probleem gefikst. Nu deze toch op de werkbank stond ook maar even onder het chassis gekeken en dit kreeg de goedkeuring van beide heren. Het zag er TOP uit. Maar een kritisch oog vind altijd wat en er waren nog 3 teerknollen aanwezig, weliswaar niet op een kritische plaats maar deze toch maar vervangen door nieuwe mosterd C's
Inmiddels waren Henk en ik begonnen aan het testen van de buizen uit mijn AG9015, deze ben ik zelf aan het reviseren en ik was wel benieuwd naar wat de toestand van de buizen is, mvb Henk zijn buizentesters waren we daar zo achter.
Rond de klok van half een was het etenstijd en had Henk ons weer van koffie voorzien, ondertussen kon ik mooi de heren bestoken met allerlei vragen over de buizen theorie en praktijk die mij niet helemaal duidelijk zijn, je moet je tijd natuurlijk zo optimaal mogelijk gebruiken
Nadat de inwendige mens versterkt was mocht nummer 2 plaats nemen op de werkbank, de B7X63A, hiervan was de toonregeling helemaal vlak (zowel hoog als laag)In eerste instantie verdacht Peter de ECC83 en deze was inderdaad niet helemaal "fris" meer maar helaas toch niet de oplossing voor het probleem.
Dus hier moest serieus gemeten worden. Na verloop van tijd hoorde we een enthousiaste kreet en Peter had het euvel gevonden. Wat bleek in de afgeschermde kabel van de toonregel potmeter naar het chassis zat een breuk. Nadat deze kabel vervangen was behoorde ook dit probleem tot het verleden.
Ook bij dit toestel nog even wat extra checks doorgevoerd en er bleken nog twee sterk verlopen weerstanden rond de motorafstemming aanwezig te zijn (deze functioneerde niet optimaal en vertoonde een harde klik)In het verleden heeft Henk mij hier al eens wat tips over verstrekt op het andere forum www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?mode=thread&id=120616
Of ook C115 uiteindelijk vervangen is weet ik niet maar de B7X63A is zijn klik grotendeels kwijt en heeft ook weer een goed werkende toonregeling
Inmiddels liep het tegen half drie en na nog een bakje koffie en de "schade" met Henk verrekend te hebben de terugtocht weer aanvaard
Thuis gekomen mijn vrouw even lief aan gekeken om deze twee bakbeesten weer mee naar zolder te transporteren en op hun vertrouwde plek in de verzameling terug te zetten
Henk en Peter bedankt voor een leerzame en gezellige dag en tot een volgende keer
Groeten Rolf
De afgelopen jaren is Henk van''t Kruis een paar maal bij mij op bezoek geweest om een radio te brengen of te halen en de laatste keer heb ik afgesproken dat ik een keer naar zijn werkplaats zou komen in Purmerend
Maar om nu 2x 150 km te rijden voor alleen een bakje koffie en wat gezellige radio praat vond ik wat te ver gaan dus het liefst zou ik dit combineren met enkele "lastige" restauratie klusjes waar ik zelf niet uitkom of te weinig ervaring mee heb.
Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover, twee radio's (BX998A en B7X63A) ingeladen welke weliswaar al gerestaureerd zijn in het verleden maar toch niet helemaal meer optimaal spelen.
Na een tocht van 2 uur arriveerde ik om half 11 in de knusse werkplaats van Henk waar ook Peter al aanwezig was. Na een bakje koffie als eerste maar de BX998A op de werkbank gezet
Hiervan stond de MF doorlaatkromme (ratio) niet helemaal goed afgeregeld, dit was een kolfje naar de hand van Peter en binnen de kortste tijd was dit probleem gefikst. Nu deze toch op de werkbank stond ook maar even onder het chassis gekeken en dit kreeg de goedkeuring van beide heren. Het zag er TOP uit. Maar een kritisch oog vind altijd wat en er waren nog 3 teerknollen aanwezig, weliswaar niet op een kritische plaats maar deze toch maar vervangen door nieuwe mosterd C's
Inmiddels waren Henk en ik begonnen aan het testen van de buizen uit mijn AG9015, deze ben ik zelf aan het reviseren en ik was wel benieuwd naar wat de toestand van de buizen is, mvb Henk zijn buizentesters waren we daar zo achter.
Rond de klok van half een was het etenstijd en had Henk ons weer van koffie voorzien, ondertussen kon ik mooi de heren bestoken met allerlei vragen over de buizen theorie en praktijk die mij niet helemaal duidelijk zijn, je moet je tijd natuurlijk zo optimaal mogelijk gebruiken

Nadat de inwendige mens versterkt was mocht nummer 2 plaats nemen op de werkbank, de B7X63A, hiervan was de toonregeling helemaal vlak (zowel hoog als laag)In eerste instantie verdacht Peter de ECC83 en deze was inderdaad niet helemaal "fris" meer maar helaas toch niet de oplossing voor het probleem.
Dus hier moest serieus gemeten worden. Na verloop van tijd hoorde we een enthousiaste kreet en Peter had het euvel gevonden. Wat bleek in de afgeschermde kabel van de toonregel potmeter naar het chassis zat een breuk. Nadat deze kabel vervangen was behoorde ook dit probleem tot het verleden.
Ook bij dit toestel nog even wat extra checks doorgevoerd en er bleken nog twee sterk verlopen weerstanden rond de motorafstemming aanwezig te zijn (deze functioneerde niet optimaal en vertoonde een harde klik)In het verleden heeft Henk mij hier al eens wat tips over verstrekt op het andere forum www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?mode=thread&id=120616
Of ook C115 uiteindelijk vervangen is weet ik niet maar de B7X63A is zijn klik grotendeels kwijt en heeft ook weer een goed werkende toonregeling
Inmiddels liep het tegen half drie en na nog een bakje koffie en de "schade" met Henk verrekend te hebben de terugtocht weer aanvaard
Thuis gekomen mijn vrouw even lief aan gekeken om deze twee bakbeesten weer mee naar zolder te transporteren en op hun vertrouwde plek in de verzameling terug te zetten
Henk en Peter bedankt voor een leerzame en gezellige dag en tot een volgende keer
Groeten Rolf
Laatst bewerkt 20 feb 2015 12:47 door RolfM.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.