Radio's van 1950 tot 1970
Philips BX998A
Minder
Meer
04 apr 2015 11:35 - 04 apr 2015 11:53 #51786
door Gerrit PD1GL
HI-Q liefhebber
Beantwoord door Gerrit PD1GL in topic Philips BX998A - nr 12
Inmiddels heb ik voor weinig een PU kast uit de jaren vijftig gescoord. Qua vormgeving sluit hij aan bij de BX998A. De kleur van de kast mag wat donkerder....'k weet niet of het wat gaat worden.....
De donkere baan op de zijkant van de kast is schaduwwerking.. geen proefbaan van kleuring.
Nog eens goed over nadenken.
De donkere baan op de zijkant van de kast is schaduwwerking.. geen proefbaan van kleuring.
Nog eens goed over nadenken.
HI-Q liefhebber
Laatst bewerkt 04 apr 2015 11:53 door admin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
15 mrt 2015 07:59 #51381
door Gerrit PD1GL
HI-Q liefhebber
@ all,
Ik ben als eigenaar/gebruiker nog steeds onder de indruk van deze radio, en de BX998A zal naast mijn HI-Q set gebruikt worden.(Beide blijvers!) :thumbsup:
Ik ben als eigenaar/gebruiker nog steeds onder de indruk van deze radio, en de BX998A zal naast mijn HI-Q set gebruikt worden.(Beide blijvers!) :thumbsup:
HI-Q liefhebber
14 mrt 2015 23:53 #51378
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips BX998A - nr 12
Al met al; Een geslaagde restauratie en modificatie i.v.m de weergave.
Blijf ik nieuwsgierig waaruit die modificaties bestaan.
Veel plezier met deze mooie radio toegewenst, Cees.
Blijf ik nieuwsgierig waaruit die modificaties bestaan.
Veel plezier met deze mooie radio toegewenst, Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gerrit PD1GL
Minder
Meer
14 mrt 2015 11:32 #51365
door Gerrit PD1GL
HI-Q liefhebber
Hoi Huub,
Ik gebruik mijn radio met name als radio...dus gebruik mijn exemplaar minder als versterker...
Ik gebruik mijn radio met name als radio...dus gebruik mijn exemplaar minder als versterker...
HI-Q liefhebber
14 mrt 2015 11:18 #51363
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips BX998A - nr 12
Ja ik kan dat alleen maar beoordelen met een
Goede pickup en goed element dus met radio zenders niet
Maar IK zeg ook niks over deze radio,s
Heb ze niet gehoord ????
Vind het wel een mooi exemplaar .
Huub
Goede pickup en goed element dus met radio zenders niet
Maar IK zeg ook niks over deze radio,s
Heb ze niet gehoord ????
Vind het wel een mooi exemplaar .
Huub
Minder
Meer
14 mrt 2015 09:42 - 14 mrt 2015 10:33 #51361
door Gerrit PD1GL
Oops: De volledige leesbare tekst hier:
Tot slot nog even een 'luisterreview' van deze radio:
Deze radio is niet alleen imposant qua afmeting maar zeker dito in zijn geluid; krachtig en vol!
Om de hersteller van deze radio te citeren:
'Grappige resultaat is een radio die een veel uitgebreider Hz bereik heeft gekregen met een mooi bas,
ruim midden en een sprankelend hoog.'
Ik kan niet anders zeggen dat de radio -voor een real bi-ampli- zéér prettig klinkt in laag,
midden en hoog.
(De radio is overigens verre van boemerig of van snerpend hoog; mocht je dat ervaren met je
BX998A dan weet je zeker dat er iets mis is met je radio ...of je oren haha!)
Een goede hk-revisie en wellicht hk-modificatie dient dan nog te worden uitgevoerd.
Is dan alles 'goud' aan deze radio? Nou bijna wel, echter had ik de pech dat in het begin een
gelijkrichter buis lekte, met gevolg een melkwit topje op de buis. Deze is dus vervangen. Ook blijkt het
'aanwijs-lampje' op de schaalplaat van KG1 niet op te lichten. Maar om daar de radio weer voor uit te
kasten...wellicht bij een onderhoudsbeurtje dan maar vervangen? Verder is de radio geheel origineel werkend.
Wat overigens niet onvermeld mag blijven is de perfecte ontvangst op de FM en Middengolf.
(KG nog niet voldoende getest.) Afvloeiing van de zenders is ook mooi. Ook de weergave van het
geluid in AM is echt 'vol'. Nooit eerder zo ervaren....
Al met al een zeer mooie radio die zich niet laat vergelijken met de BX642A die ik ook heb.
Maar ja, daar is de ruimtelijke beleving van het geluid natuurlijk weer héél anders van!
-
Al met al: :thumbsup:
HI-Q enthousiast.
kopie2.jpg
HI-Q liefhebber
Oops: De volledige leesbare tekst hier:
Tot slot nog even een 'luisterreview' van deze radio:
Deze radio is niet alleen imposant qua afmeting maar zeker dito in zijn geluid; krachtig en vol!
Om de hersteller van deze radio te citeren:
'Grappige resultaat is een radio die een veel uitgebreider Hz bereik heeft gekregen met een mooi bas,
ruim midden en een sprankelend hoog.'
Ik kan niet anders zeggen dat de radio -voor een real bi-ampli- zéér prettig klinkt in laag,
midden en hoog.
(De radio is overigens verre van boemerig of van snerpend hoog; mocht je dat ervaren met je
BX998A dan weet je zeker dat er iets mis is met je radio ...of je oren haha!)
Een goede hk-revisie en wellicht hk-modificatie dient dan nog te worden uitgevoerd.
Is dan alles 'goud' aan deze radio? Nou bijna wel, echter had ik de pech dat in het begin een
gelijkrichter buis lekte, met gevolg een melkwit topje op de buis. Deze is dus vervangen. Ook blijkt het
'aanwijs-lampje' op de schaalplaat van KG1 niet op te lichten. Maar om daar de radio weer voor uit te
kasten...wellicht bij een onderhoudsbeurtje dan maar vervangen? Verder is de radio geheel origineel werkend.
Wat overigens niet onvermeld mag blijven is de perfecte ontvangst op de FM en Middengolf.
(KG nog niet voldoende getest.) Afvloeiing van de zenders is ook mooi. Ook de weergave van het
geluid in AM is echt 'vol'. Nooit eerder zo ervaren....
Al met al een zeer mooie radio die zich niet laat vergelijken met de BX642A die ik ook heb.
Maar ja, daar is de ruimtelijke beleving van het geluid natuurlijk weer héél anders van!

Al met al: :thumbsup:
HI-Q enthousiast.
kopie2.jpg
HI-Q liefhebber
Laatst bewerkt 14 mrt 2015 10:33 door Gerrit PD1GL.