Radio's van 1950 tot 1970
Stijgend ethousiasme over plano's
13 feb 2015 18:42 - 13 feb 2015 18:42 #50690
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Stijgend ethousiasme over plano's
Ook ik kende de plano van mijn vader die er vroeger een op de slaapkamer had staan.
Maar dacht dat wat oud is klinkt oud. Ik Wilde een buizenradio hebben en van het een kwam het ander.
Heb nu 5 planos en twee kleinere toestellen
En onze zoon van 9 is ook om en heeft er ook een.
Heeft onlangs een hele dag van 09:00 tot na 15:00 u bij Henk en Peter braaf op een stoel zitten wachten omdat er nog wat moest gebeuren aan een stereodecoder.
Ik heb er een volledig gereviseerd en ik vind hem prima klinken veel beter dan mijn JVC home cinema set.
Als de plano zachtjes aan staat hoor je bijna iedere noot.
En hij is inderdaad mooi om te zien. Krijg enorm veel positieve reacties en heb al een verzoek om er een te reviseren
Groet Piet
Maar dacht dat wat oud is klinkt oud. Ik Wilde een buizenradio hebben en van het een kwam het ander.
Heb nu 5 planos en twee kleinere toestellen
En onze zoon van 9 is ook om en heeft er ook een.
Heeft onlangs een hele dag van 09:00 tot na 15:00 u bij Henk en Peter braaf op een stoel zitten wachten omdat er nog wat moest gebeuren aan een stereodecoder.
Ik heb er een volledig gereviseerd en ik vind hem prima klinken veel beter dan mijn JVC home cinema set.
Als de plano zachtjes aan staat hoor je bijna iedere noot.
En hij is inderdaad mooi om te zien. Krijg enorm veel positieve reacties en heb al een verzoek om er een te reviseren
Groet Piet
Laatst bewerkt 13 feb 2015 18:42 door pietje b.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 feb 2015 17:31 #50689
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Stijgend ethousiasme over plano's
Die hele plano reeks was reeds al in de jaren 60 ruim populair.
Oer degelijke toestellen , vandaar dat heden zo enorm veel nog rondzwerven.
Model is ook nog heden prima aan te zien, dus snap wel dat er lieden er 1 op hun kamer willen hebben.
Is en blijft een mooi toestel om te zien.
Oer degelijke toestellen , vandaar dat heden zo enorm veel nog rondzwerven.
Model is ook nog heden prima aan te zien, dus snap wel dat er lieden er 1 op hun kamer willen hebben.
Is en blijft een mooi toestel om te zien.
13 feb 2015 08:45 #50682
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Stijgend ethousiasme over plano's
Eigenlijk wel logisch,
Voor de jeugd ( dertig min) is dit model "vet hard cool".
Toch wat strak qua model en uitvoering, maar niet zo nadrukkelijk aanwezig als een gebit met de LS erboven.
Leuk ! Wellicht ontstaat er een hype.
Hebben we straks nep B6X14A modellen uit de Chinese windstreken.
Voor de jeugd ( dertig min) is dit model "vet hard cool".
Toch wat strak qua model en uitvoering, maar niet zo nadrukkelijk aanwezig als een gebit met de LS erboven.
Leuk ! Wellicht ontstaat er een hype.
Hebben we straks nep B6X14A modellen uit de Chinese windstreken.
Als het oud is is het leuk
13 feb 2015 01:36 #50679
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Stijgend ethousiasme over plano's
De Plano's zijn dus weer helemaal in.
Gr Cees.
Gr Cees.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
12 feb 2015 12:23 #50649
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Stijgend ethousiasme over plano's
Han,
klopt helemaal en 35,00 euro is natuurlijk helemaal niks t.o.v. een JBL dockstation of soortegelijk. je hebt dan natuurlijk nog wel een buizenradio bij nodig. Direct aansluiten via een kabeltje voor aansluiting van een extern signaal, komend van een Blauwetand ontvanger of direct aansluiten.
De laatste tijd ook toenemend aantal meubels mogen reviseren en daar ook van dergelijke voorzieningen ingebouwd. De jongere generatie ontdekt dat het vaak beter linkt dan het eerder genoemde digitale dockstation. Mooie ontwikkeling.
klopt helemaal en 35,00 euro is natuurlijk helemaal niks t.o.v. een JBL dockstation of soortegelijk. je hebt dan natuurlijk nog wel een buizenradio bij nodig. Direct aansluiten via een kabeltje voor aansluiting van een extern signaal, komend van een Blauwetand ontvanger of direct aansluiten.
De laatste tijd ook toenemend aantal meubels mogen reviseren en daar ook van dergelijke voorzieningen ingebouwd. De jongere generatie ontdekt dat het vaak beter linkt dan het eerder genoemde digitale dockstation. Mooie ontwikkeling.
12 feb 2015 08:58 - 12 feb 2015 09:03 #50640
door Verdicom
Stijgend ethousiasme over plano's werd gestart door Verdicom
Een paar weken geleden zei mijn oudste zoon dat een plano op zijn kantoorkamer in Amsterdam hem wel wat leek. Hij wilde daar dan zijn veegfoon op aansluiten.
Of ik nog iets had staan en of dat kon.
In beide gevallen was mijn antwoord: Ja!
Op zolder stond nog een B5X14A die ik ooit ergens vandaan had gehaald. Waar weet ik niet eens meer.
Nu kan aansluiten op twee manieren.
Rechtstreekse verbinding van de oortelefoonaansluiting van de foon met de pick-up of bandrecorderingang.
Of via een bluetooth audio adapter, bv van Logitech. Die sluit je aan op de radio, ook via de genoemde ingangen. Er zijn overigens meer merken.
Aan de radio zelf hoef je niets te veranderen.
Toevallig had ik kort geleden met Henk van 't Kruis hierover het ook al gehad.
Hij heeft het al een aantal malen zo gedaan. Dus wist ik dat het inderdaad mogelijk is.
Resultaat:
Een B5X14A via bluetooth verbonden met een iPhone6
Zelf heb ik dat nu gedaan met een B7X44A en een Samsung Galaxy S5.
Spotify, FM-radio, enz beluisteren via een plano.
Alleen in Nederland zijn >140 Nederlandse zenders te ontvangen op de smartphone.
En bovendien weet ik veel hoeveel buitenlandse.
Op de app Radio FM staat een waslijst van landen met stations uit de hele wereld.
Er meer apps hiervoor, zie Google Play Store
Gisteravond vertelde onze zoon dat hij veel positieve reactie's krijgt. Er waren er zo al vijf die dat ook wel wilden. En zijn zwager ook al. Of ik nog plano's over had.
En toevallig kreeg Marijke via Facebook (zit ik niet op, en twitteren doe ik ook niet) een heel enthousiast bericht van een goede kennis over een Stella ST160A,
Door Philips Leuven gemaakt voor de Engelse markt. Dat toestel hsd ik een jaar geleden eens voor hen gerepareerd.
Een mooi alternatief als de AM verdwijnt en alles verder DAB+ wordt.
En het werkt! Getest met een bijna 5 jaar oude HTC HD2 met Windows 6 (mobile), iPhone6, Galaxy S4 en S55, En tablet Samsung Tab 2 en 3. Het kan dan ook nog via WiFi.
Dus via WiFi - telefoon of tablet - bluetooth - oude radio
Heb je ook geen last van beperkingen van je databundel.
Een nadeel is wel, vind ik, die Logitech audio adapter kost wel zo'n 30 à 35 Euro.
Maar daarvoor zijn er wellicht meer mogelijkheden. Misschien dat Henk hier meer over kan vertellen.
Groet,
Han
Of ik nog iets had staan en of dat kon.
In beide gevallen was mijn antwoord: Ja!
Op zolder stond nog een B5X14A die ik ooit ergens vandaan had gehaald. Waar weet ik niet eens meer.
Nu kan aansluiten op twee manieren.
Rechtstreekse verbinding van de oortelefoonaansluiting van de foon met de pick-up of bandrecorderingang.
Of via een bluetooth audio adapter, bv van Logitech. Die sluit je aan op de radio, ook via de genoemde ingangen. Er zijn overigens meer merken.
Aan de radio zelf hoef je niets te veranderen.
Toevallig had ik kort geleden met Henk van 't Kruis hierover het ook al gehad.
Hij heeft het al een aantal malen zo gedaan. Dus wist ik dat het inderdaad mogelijk is.
Resultaat:
Een B5X14A via bluetooth verbonden met een iPhone6
Zelf heb ik dat nu gedaan met een B7X44A en een Samsung Galaxy S5.
Spotify, FM-radio, enz beluisteren via een plano.
Alleen in Nederland zijn >140 Nederlandse zenders te ontvangen op de smartphone.
En bovendien weet ik veel hoeveel buitenlandse.
Op de app Radio FM staat een waslijst van landen met stations uit de hele wereld.
Er meer apps hiervoor, zie Google Play Store
Gisteravond vertelde onze zoon dat hij veel positieve reactie's krijgt. Er waren er zo al vijf die dat ook wel wilden. En zijn zwager ook al. Of ik nog plano's over had.
En toevallig kreeg Marijke via Facebook (zit ik niet op, en twitteren doe ik ook niet) een heel enthousiast bericht van een goede kennis over een Stella ST160A,
Door Philips Leuven gemaakt voor de Engelse markt. Dat toestel hsd ik een jaar geleden eens voor hen gerepareerd.
Een mooi alternatief als de AM verdwijnt en alles verder DAB+ wordt.
En het werkt! Getest met een bijna 5 jaar oude HTC HD2 met Windows 6 (mobile), iPhone6, Galaxy S4 en S55, En tablet Samsung Tab 2 en 3. Het kan dan ook nog via WiFi.
Dus via WiFi - telefoon of tablet - bluetooth - oude radio
Heb je ook geen last van beperkingen van je databundel.
Een nadeel is wel, vind ik, die Logitech audio adapter kost wel zo'n 30 à 35 Euro.
Maar daarvoor zijn er wellicht meer mogelijkheden. Misschien dat Henk hier meer over kan vertellen.
Groet,
Han
Laatst bewerkt 12 feb 2015 09:03 door Verdicom.