Radio's van 1950 tot 1970
Reverbeo galmveer werkt niet naar behoren
21 jan 2015 20:28 - 21 jan 2015 20:30 #50066
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Reverbeo galmveer werkt niet naar behoren
Het is allemaal niet zoo erg
River B word toch haast niet gebruikt
Ja het zit er op en zal ook werken
Huub
River B word toch haast niet gebruikt
Ja het zit er op en zal ook werken
Huub
Laatst bewerkt 21 jan 2015 20:30 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jan 2015 20:24 #50065
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Reverbeo galmveer werkt niet naar behoren
@ Henk,
Defecte spoeltjes is mij bekend leek bij de radio die ik bij had in Purmerent ook het geval.
Bleek en slecht contact in de aansluiting.Draadje iets ingekort en opnieuw gesoldeerd.
Deze radio galmt nu prima. Als ik de spoeltjes meet, meet ik geen breuk. Als ik met bv een balpoint tegen de veerunit tik hoor je dat goed door de R speaker. Met stereo ingeschakeld werkt de balansregelaar ook naar behoren.
Als het verholpen kan worden zonder uitkasten wil ik het oplossen. Reverbeo zal zelden gebruikt worden.
Uiteindelijk wil je de radio zo origineel mogelijk hebben.
Groet Piet
Defecte spoeltjes is mij bekend leek bij de radio die ik bij had in Purmerent ook het geval.
Bleek en slecht contact in de aansluiting.Draadje iets ingekort en opnieuw gesoldeerd.
Deze radio galmt nu prima. Als ik de spoeltjes meet, meet ik geen breuk. Als ik met bv een balpoint tegen de veerunit tik hoor je dat goed door de R speaker. Met stereo ingeschakeld werkt de balansregelaar ook naar behoren.
Als het verholpen kan worden zonder uitkasten wil ik het oplossen. Reverbeo zal zelden gebruikt worden.
Uiteindelijk wil je de radio zo origineel mogelijk hebben.
Groet Piet
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
21 jan 2015 19:32 #50064
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Reverbeo galmveer werkt niet naar behoren
Het komt vaker voor dat de spoeltjes van de veer defect zijn.
21 jan 2015 18:18 - 21 jan 2015 18:20 #50062
door pietje b
Reverbeo galmveer werkt niet naar behoren werd gestart door pietje b
Vraag Ik heb een B7X14A en een B7X43A de laatste is met FM stereo.
De B7X14A werkt de galmveer naar behoren als je deze inschakeld kan je met de balans potmeter de hoeveelheid galm regelen.
Bij de B7X43A werkt de galmveer wel als je deze aanraakt (met reverbeo ingeschakeld ) hoor je dat duidelijk over de speaker maar zodra ik de radio laat spelen met reverbeo ingeschakeld doet hij nauwelijks wat. Er komt gewoon aan twee kanten muziekgeluid uit maar het galm effect blijft uit.
Nu heb ik het schema nagelopen en kom uit dat de transistor de verdachte is. Echter de waarden spanning die het schema aangeeft komen overeen.
Betreft een compleet gerevizeerd toestel.
Iemand een sugestie waar te zoeken en of iemand ervaring met dit euvel.
Groet Piet
De B7X14A werkt de galmveer naar behoren als je deze inschakeld kan je met de balans potmeter de hoeveelheid galm regelen.
Bij de B7X43A werkt de galmveer wel als je deze aanraakt (met reverbeo ingeschakeld ) hoor je dat duidelijk over de speaker maar zodra ik de radio laat spelen met reverbeo ingeschakeld doet hij nauwelijks wat. Er komt gewoon aan twee kanten muziekgeluid uit maar het galm effect blijft uit.
Nu heb ik het schema nagelopen en kom uit dat de transistor de verdachte is. Echter de waarden spanning die het schema aangeeft komen overeen.
Betreft een compleet gerevizeerd toestel.
Iemand een sugestie waar te zoeken en of iemand ervaring met dit euvel.
Groet Piet
Laatst bewerkt 21 jan 2015 18:20 door pietje b.