Radio's van 1950 tot 1970
Philips B7X72A
03 dec 2014 02:19 - 03 dec 2014 02:20 #48589
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips B7X72A
Wel even opletten. Ik weet niet meer of het een van die radio's was, maar er staat soms een fout in
zo'n schema. En als je het dan zo doet als in het schema, dan draait de ferriet de verkeerde kant om.
En dan moet je dus weer opnieuw. Dan word het:"Mens erger je niet".
Vr gr Cees.
zo'n schema. En als je het dan zo doet als in het schema, dan draait de ferriet de verkeerde kant om.
En dan moet je dus weer opnieuw. Dan word het:"Mens erger je niet".
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 03 dec 2014 02:20 door Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 dec 2014 18:42 #48557
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips B7X72A
Pim, goed plan.
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
01 dec 2014 17:51 #48555
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Philips B7X72A
Hallo Henk,
steek je licht eens op in de servicemanual van de B7X83A of de B7X82A. Deze heeft nagenoeg hetzelfde chassis en ook een ferrietantenne die je met een knop aan de voorzijde kunt bedienen.
Pim.
steek je licht eens op in de servicemanual van de B7X83A of de B7X82A. Deze heeft nagenoeg hetzelfde chassis en ook een ferrietantenne die je met een knop aan de voorzijde kunt bedienen.
Pim.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 dec 2014 17:39 #48553
door hkruis
Philips B7X72A werd gestart door hkruis
Op de werkbank een B7X72A\A19. Ik had ook nog een chassis staan van een B7X72A.
De B7X72A heeft een ferriet antenne die mechanische met een handel door een gleuf in de achterwand bediend wordt.
De A19 versie heeft ook een ferrietantenne, maar deze wordt bediend middel een bedienknop achter de volume knop.
Het schema wat ik heb is van de B7X72A en ben op zoek naar het schema van de A19 versie. Een foto van de snaarloop van een A19 versie mag ook. Het is mij nu even onduidelijk hoe deze moet lopen. Waarschijnlijke over een aanwezige bovenrol maar dan schaaf- het geheel tegen de schaallamp reflektor aan.
Foto's zal ik later toevoegen.
De B7X72A heeft een ferriet antenne die mechanische met een handel door een gleuf in de achterwand bediend wordt.
De A19 versie heeft ook een ferrietantenne, maar deze wordt bediend middel een bedienknop achter de volume knop.
Het schema wat ik heb is van de B7X72A en ben op zoek naar het schema van de A19 versie. Een foto van de snaarloop van een A19 versie mag ook. Het is mij nu even onduidelijk hoe deze moet lopen. Waarschijnlijke over een aanwezige bovenrol maar dan schaaf- het geheel tegen de schaallamp reflektor aan.
Foto's zal ik later toevoegen.