Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Aristona SA5029

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
18 nov 2014 19:04 #48113 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Aristona SA5029
Nog niet aan de spanning gehad, morgen even uitproberen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 nov 2014 18:43 #48111 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Aristona SA5029
offtopic Hou maar op over Zwarte Piet. Een nichtje van mij is anti Zwarte Piet en laat dat op Facebook heel duidelijk blijken. De likes naar anti Zwarte Piet items vliegen me om de oren. Naar aanleiding van dat heb ik volgen bij haar maar uitgezet.

Het ziet er weer netjes uit.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
18 nov 2014 18:36 #48110 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Aristona SA5029
Als afwisseling wordt er gewerkt aan de BD663A en een 830, hierover later meer.

De knoppenset opgeknapt, gereinigd, nieuwe schaaldraadjes en lampjes erin. De meeste BD663A en SA5029 hadden een opdruk op de toetsen, De opdruk lag altijd iets verdiept. Bij deze is dat weer niet zo.

Het chassis is nu voorzien van een NOS buizensetje, 4xEL86, 2xEBF89, EZ81,ECC83, ECC85, ECH81. In de nog ongebruikte voet naast de ECC83 komt de connector van de toonregelunit.

En wat zien we hier, dat wordt mijn kerstboom. De wens was geuit dat er een kerstboompje bij de voordeur zou komen, en als je een dergelijk verzoek krijgt, ga je aan de slag. Dus de bezem steel genomen en daar diverse gaten in geboord van 9mm en opgevuld met ronde 9mm takken. Een creatieve geest had dit gelijk gezien. Het is uiteraard een uniek exemplaar en als de verlichting er straks inzit en de piek weet je niet wat je ziet.

Maar goed, eerst nog maar even het feest van de multicolor Piet.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
14 nov 2014 19:33 - 14 nov 2014 19:34 #48002 door hkruis
Aristona SA5029 werd gestart door hkruis
De BX998A staat even aan de kant te wachten op wacht PP materiaal. Dus druk met wat campervoedingen geweest en nog wat tijd gehad om aan een Philips BD663A te werken.

Deze heb ik kort geleden voor 35,00 Euro aangeschaft via MP. De radio is extreem stoffig maar dat hadden we afgelopen woensdag na het uitkasten al verwijderd. Verder is de radio onaangeroerd.

Het chassis schoongemaakt.

De radio zit erg vol gebouwd en om bij de Elco's te komen is lastig. Dit keer aangepakt door de antenne bushouder los te zagen en naar achter te buigen. Nu was de bereikbaarheid goed en kon de eindtrap opgeknapt worden.

De elco's heb ik deels op een andere plek geplaatst

Het schoonmaken van het chassis was nu ook eenvoudiger en neemt altijd weer wat tijd in beslag.

Laatst bewerkt 14 nov 2014 19:34 door hkruis.

Gemaakt door Kunena