Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Revisie geschiedenis van een B8X72A.

Meer
12 nov 2014 11:34 #47985 door Bert Kn
Lee,
De radio had ik aan Aloys een vriend van me overgedaan.
Omdat hij een tweede exemplaar met mazzel gekocht heeft komt deze middels een ruil weer deze kant op zodra de kast is opgeknapt.

Wat betreft de reparateur schijnt hij zijn mannetje wel te staan, verder ook een aardig persoon.
Alleen in ons geval pakte het meerdere malen verkeerd uit .

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 nov 2014 06:01 #47983 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Revisie geschiedenis van een B8X72A.
Tja Bert , volgende keer meteen naar HePe gaan :) :)
Gelukkig is het opgelost, wat een mooi toestel die zou ik ook wel in de huiskamer willen.
Veel plezier ermee

Lee

Meer
12 nov 2014 00:12 - 12 nov 2014 00:25 #47982 door Bert Kn
Waarschijnlijk qua revisie kosten de duurste die hier in Nederland rondzwerft.
Het betreft hier een export model welke een FM bereik tot 108 Mhz heeft.

De radio kocht ik ruim twee jaar geleden bij een ex Philips medewerker welke de eerste eigenaar was.

Op het kraken van de volume regelaar na speelde hij naar mijn mening met de kennis die ik toen had goed.

Het probleem van de potmeter heb ik tot tevredenheid laten oplossen waarbij de persoon die deze reparatie uitvoerde aangaf dat er nog veel meer ter verbetering aan kon gedaan worden en zo gezegd en gedaan heb ik dat laten uitvoeren.

Al met al een flink kostenplaatje.

De radio is omdat het resultaat belabberd was en bleef tot drie keer terug geweest waarbij er telkens weer extra losten in rekening werden gebracht en werd er medegedeeld dat er niet meer uit te halen was,
Zo zou de FM tuner niet de juiste zijn maar een uitvoering welke niet geschikt zou zijn en ooit vervangen was door een exemplaar welke tot 100 Mhz loopt .

Ook zouden er een afstem kring zijn vervangen, maar laat ik eerlijk zijn zelfs ik kan dat zien en dat was dus niet gebeurd.

Uiteindelijk ben ik als laatste redmiddel met deze radio en een tweede exemplaar welke dezelfde klacht had richting Purerend Henk en Peter gegaan.

Al snel riep Peter gooi hem maar even op zijn kant waarbij Henk een aantal weerstanden mocht aangeven het probleem bij de radio's was binnen een uur opgelost, een aantal weerstanden in de versterker.
Hoe verkeerd kan het soms gaan :s

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 12 nov 2014 00:25 door Bert Kn.

Gemaakt door Kunena