Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Aristona_SA3027

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
15 okt 2014 18:09 - 15 okt 2014 18:15 #47305 door hkruis
Aristona_SA3027 werd gestart door hkruis
Ook nog bezig geweest met een Aristona SA3027. Deze radio moet weer een tijdje thuis een plekje krijgen. De vradio is al geruime tijd in mijn bezit en heeft dus lang in de stelling gestaan. Ooit gekocht via MP voor 27,50. Er is eerder aan gewerkt en de radio doet niets meer en ik herinner mij nu vaag dat de verkoopster vertelde dat de buurman de radio zou nazien, maar het opgegeven had.

Het brengt mij tot het volgende advies aan mijn mede (beginnende)hobbyisten.

- bezint eer gij begint
- haastige spoed is zelden goed
- zorg voor goede documentatie en probeer deze te begrijpen
- maak draad steunen schoon, alvorens er nieuwe onderdelen op te monteren.
- maak foto's en schets de te monteren situatie
- Is er eerder aangewerkt?, controleer elke draad en elk onderdeel
- werk van onder naar boven en soldeer in de weg zittende onderdelen los
- denk na of de oude montage door de fabrikant met de nieuwe kleinere onderdelen ook nu nog het meest praktisch en logisch is, en pas dit eventueel aan.
- geeft alle vervangingen en wijzigingen aan op een kopie van de documentatie

(zie maar eens hoe Peter de dubbele Elco van de VV F9X38A, anders en degelijk heeft opgelost op draadsteunen, en hoe in deze radio de gelijkrichter op een fraaiere manier in de radio is opgelost. Een bus gelijkrichter was nog origineler geweest, maar die was eruit geknipt en de draden laten zitten, ook handig om zeker te weten dat er wel een keer een probleem van komt. Het voordeel van een dergelijk project is, ik houd ervan.

Hierbij nog wat foto's van een radio UNDER CONSTRUCTION

Mooie onderdelen, dat wel, slecht plakwerk en zwevende aansluitingen en tweelingsnoer voor 2 schaallampjes.

Dit zat overbodig op 1 draadsteun

En de nieuwe opbouw

Bijlage IMG_1851.jpg niet gevonden

Laatst bewerkt 15 okt 2014 18:15 door hkruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena