Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips 22RH752

Meer
28 jul 2014 21:22 #45324 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips 22RH752
Dat is een groot joekel bert
Heb ik nog voor kort in de kring loop zien staan
voor een klein prijsje .
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 jul 2014 21:12 - 28 jul 2014 21:14 #45322 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 22RH752
Ik heb naast het buizenspul ook wel wat met die torren bakken.
Deze staat al weer een tijdje stof te happen op zolder, ga hem toch maar weer eens te voorschijn halen.

Bert.

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 28 jul 2014 21:14 door Bert Kn.

Meer
28 jul 2014 18:36 #45314 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips 22RH752
Tja, ik vind dit eigenlijk ook wel leuk. Temeer daar het nog prima aan de hedendaagse eisen voldoet. Toch het oude ding van mijn ouders eens tevoorschijn halen, een tuner/versterker eind jaren 70. Eén van de eerste modellen met de "japanse look", met een metalen voorplaat en stevige draai- en tuimelschakelaars. Ik dacht de 22RH793. Hebben altijd veel plezier van gehad.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
28 jul 2014 17:57 #45309 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH752
"Flink aan geprutst" :lol:

Grappig, ineens een hele zondvloed (en dat na die regen van vandaag!) aan Philips torrenbakken! Nog niet de moed gehad om mijn 22RH720 tevoorschijn te halen. Meteen effe doen...

Tjerk, 9ZZ

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
28 jul 2014 17:12 - 28 jul 2014 17:15 #45306 door hkruis
Philips 22RH752 werd gestart door hkruis
Wij blijven nog even in het transistor tijdperk. Een 22RH752 op de werkbank met een aantal problemen. T.w; De signaalsterkerkte meter was defect, schaal gescheurd, Automatische afstemming werkte niet. 1 uitgang knisperde.

Ik heb gelukkig de originele documentatie, moet allemaal nog eens gescand worden, en aan de hand hiervan het apparaat uit elkaar gehaald. De in - en uitgangs connectoren doorgesoldeerd en loste alweer wat problemen op.

Het printje voor de aut. selectie er uit gehaald en eens zorgvuldig bekeken, Ook hier de nodige koude lassen en 1 transistor was op de basis niet eens in de print gestoken. Dit kan toch nooit gewerkt hebben. Print voorzien van nieuwe condensatoren en transistor. Ook de bedieningstoetsen weer in een fatsoenlijke staat gebracht. Hier was kennelijk toch al eens eerder aan gewerkt. De fisheay meters waren niet meer te redden. Ik heb die gehele unit vervangen door een set van een 762. 1 nadeel, de 752 heeft groene schaal en de 762 een rode. Na dit herstel bleek het stereo lampje niet te werken. Transistor en lampje defect. Het leuke is wel, het zijn veel losse insteek printjes die er eenvoudig af kunnen voor service en reparatie. Ik ga de eindtrappen nog nalopen, omdat de spanningen die op de schema's staan wat afwijken. Wel weer eens leuk om ook de voorraden transistoren uit de laden op te vissen. Heb mij ooit wel eens afgevraagd, kopen? Heeft nu zijn voordelen.

Laatst bewerkt 28 jul 2014 17:15 door hkruis.

Gemaakt door Kunena