Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Restauratie B5X84A

Meer
04 jun 2014 11:51 #43809 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Restauratie B5X84A
Ik heb zoo al een helen tijd geleden
Bij baco twee klem scharen gekocht
daar heb ik veel gemak van ook met
De snaren op de radio,s te maken
Je kan er ook heel diep en op lastige plaatsen
Overal er mee komen . los of vast klemmen
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jun 2014 11:21 #43808 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Restauratie B5X84A
Hoi Ruud,

Bedankt voor de tip :thumbsup:
Het toeval wil dat de vader van mijn schoondochter ook mijn tandarts is, ik zal hem eens vragen.

Lee

Meer
04 jun 2014 11:18 #43807 door Bapaktua
Beantwoord door Bapaktua in topic Restauratie B5X84A
Hallo lee,
ik weet niet of je wel eens bij de tandarts komt of bij BACO in Ijmuiden.
De tandarts gebruikt een instrumentje bestaande uit een 6-kantig staafje met aan het eind een spits toelopende kromme "haak" met een zeer fijne punt. Wordt gebruikt om oa vullingen te controleren op "vastzitten". Is gemaakt van chirurgisch staal.
vaak worden deze vervangen door nieuwere exemplaren. Gewoon vragen of ze er toevallig 1'tje heeft liggen.
Ook de gebruikte boortjes die ze normaal weg gooit zijn nog voor ons prima te gebruiken. Passen prima in een Dremel of ander apparaat. Mocht jouw tandarts "ze" niet hebben of weg willen geven, ik haal dat soort instrumentjes (ook mesjes, schaartjes en klemmetjes) bij BACO. Die heeft soms complete operatie instrumenten sets op voorraad.
groet, ruud

Meer
03 jun 2014 21:18 #43803 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Restauratie B5X84A
Mooi nieuw regenjassie :thumbsup:

Mvg.
Bert

Meer
03 jun 2014 18:56 #43802 door Lee
Restauratie B5X84A werd gestart door Lee
Vanmiddag eens lekker uitgeleefd op de plano die ik vandaag heb overgenomen van Paul v/d Mast
(nog bedankt Paul voor de moeite).

Allereerst aan de buitenkant begonnen de bekleding,deze was niet stuk maar er zaten hardnekkige bruine vlekjes op die met geen een schoonmaakmiddel weg te krijgen waren
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de bekleding ingespoten met WD40, na 5 minuten intrekken met de punt van een aardappelmesje richel voor richel schoongemaakt en dat ging prima,
na ieder schoongemaakt stukje schoongespoeld met water en dan weer verder.
Monniken werk maar het resultaat is prachtig.
Omdat mijn vrouw dagelijks naar de lokale omroep wil luisteren ik geen radio met fm heb en de huidige transistor radio toch niet is wat ik zoek wordt dit toestel in orde gemaakt voor dagelijks gebruik.
Weer een projectje tussen al mijn andere projecten door. drukdrukdruk :lol: :lol: .

Lee

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena