Revisie Olympia Siesta/551WU - Saba Meersburg
Als ik het goed begrijp houdt hij de zender wel vast dus de "AFC" werkt. Trekt hij hem ook netjes in het midden van de zender of iets teveel naar links of rechts? Wat ik altijd als eerste doe met de motorafstemming is alle contacten die hiermee te maken hebben schoonmaken, dus de contacten bij de knop van de motorafstemming (steuerwippe) en de eindcontacten op het wiel van de AM afstemcondensator en van het wiel van de FM afstemming. Heel vaak is de ECL80 dood. Meestal werkt het dan weer. Mocht het nog niet werken, dat de steuerwippe vast gehouden wordt bij sendersuchlauf dan is het ook mogelijk dat de EABC80 slecht is, diegene die voor de motorsturing is, niet die voor de radio ontvangst is. Lukt het dan nog niet dan weer even melden en dan kan ik je ook nog documentatie over de motorafstemming mailen. Dat ik een liefhebber van SABA ben is wel duidelijk, het fijne van die Duitse radio’s is dat je de richting van de lage tonen perfect kunt bepalen, namelijk daar waar de radio staat bigfun
Succes,
Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat soort mafkezen schromen niet een mooie radio aan stukken te hakken enkel voor de speakers .
Wat zo'n radio klinkt volgens hun niet .
Nou zo'n open baffle systeem vind ik er persoonlijk echt niet uit zien . lelijke planken .
Klinken zal het vast wel .
Ticonal of alnico maakt niet uit als de veldsterkte maar gelijk is .
Groeten Ben
Samenstelling Alnico magneten = Aluminium Nikkel Cobalt
Samenstelling Ticonal magneten = Titanium Cobalt Nikkel Aluminium
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Heb ik wel gelezen of dat wat anders is ?
De fiets dynamo van philips wat ook bisonder goed en klein
Philidyne dynamo . denk dat het van de zelfde magneet soort gemaakt werd ?
Ach ik twijfel ook niet van het kunnen bij Saba .
Huub
Dit vond ik nog over die speakers van Saba.
lampizator.eu/SPEAKERS/Loudspeakers.html
De Persoon verwijst hieronder naar een van zijn projecten waar hij daar wat over roept..
lampizator.eu/SPEAKERS/PROJECTS/P12/opoe...%20project%2012.html
Ik doel op deze tekst.
At the same time I found best speaker drivers - alnico. Antique speakers from old radios from 1950's.
I used SABA GREEN but there are tens of models like telefunken, philips, grundig, isophon, siemens, and many more.
The tweeter, 10 cm paper SABA alnico magnet unit - has one of the best treble I had at home. Unbelievable considering its age, price and specs.
Mvg.
Bert
een K.ohm aanpassing prim en grote word gebruikt
en het voedings afgiften .soms gebruiken duitsers meer uitgangs travo,s
bvb voor de mid .HT
.
huub