Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

STEREO DECODER TE ZWAK SIGNAAL

Meer
02 feb 2014 16:06 - 02 feb 2014 16:07 #40478 door maarten
Beantwoord door maarten in topic STEREO DECODER TE ZWAK SIGNAAL
AF126 staat niet bekend als een type dat spontaan en structureel stukgaat. Ik zou alleen de moeite nemen om ze te vervangen als ze daadwerkelijk defect blijken te zijn.
Laatst bewerkt 02 feb 2014 16:07 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
02 feb 2014 15:48 #40476 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic STEREO DECODER TE ZWAK SIGNAAL
Albert,

ik heb ze nog en ook eventueel een vervanger er voor. Het kan natuurlijk zijn dat de decoder afgeregeld moet worden.

Bijlagen:

Meer
02 feb 2014 14:17 #40475 door albert v v
Even een nieuw ondrwerp om niet OFF TOPIC te blijven in het NIEUW BLOED in verzamel/reparatiewereld

hkruis
hkruis's Profielfoto
Aanwezig
Buizen apparatuur

De stereodecoder en het printje wat het stereolmapje aan stuurt geven vaker problemen. vervang alle condensatorretjes en eventueel de transistoren. controleer het decoderprintje ook op printbreukjes.

Henk

hallo Henk
ik heb de kleine electrolitische condensatoren vervangen. De stereo lampje werkt goed: het gaat aan en uit bij het zoeken van zenders.Maar ik heb geen verbetering in het signaal.Ik heb eeb dipoolantenne en dit geeft wel een volle signaal op het magisch oog, die dan ook vol blijft bij het indrukken van de stereotoets.
Volgende week vervang ik dan de transistoren. Nu is de vraag: bestaan die nog? ( AF126) of kan ik ze vervangen door een hedendaagse type?)
groeten,
albert

[/map][/i]

Gemaakt door Kunena