Radio's van 1950 tot 1970
Philips B8X72A versus Philips BD663A/Aristona SA5029
Minder
Meer
19 jan 2014 13:48 #39999
door Henk Klavers
Beantwoord door Henk Klavers in topic Philips B8X72A versus Philips BD663A/Aristona SA5029
Hoi Bert,
Heb zelf ook een een goed gereviceerde B8X72A en dito Saba Freiburg-3DS.De Freiburg
is ook bepaald geen kleine jongen.Maar ik vind de B8X72A veel evenwichtiger klinken.
Vind de Saba een beetje te veel van het goede.Vooral het laag overheerst bij dit toestel.
De Freiburg heeft dan ook een vermogen van meer dan 10 Watt en heeft ook 6 speakers.
Hoe die andere toestellen van jou klinken weet ik niet.Maar ik vind de B8X72A nog altijd
een geweldig toestel qua klank.
Heb zelf ook een een goed gereviceerde B8X72A en dito Saba Freiburg-3DS.De Freiburg
is ook bepaald geen kleine jongen.Maar ik vind de B8X72A veel evenwichtiger klinken.
Vind de Saba een beetje te veel van het goede.Vooral het laag overheerst bij dit toestel.
De Freiburg heeft dan ook een vermogen van meer dan 10 Watt en heeft ook 6 speakers.
Hoe die andere toestellen van jou klinken weet ik niet.Maar ik vind de B8X72A nog altijd
een geweldig toestel qua klank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jan 2014 01:02 - 19 jan 2014 01:27 #39984
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Philips B8X72A versus Philips BD663A/Aristona SA5029 werd gestart door Bert Kn
Over deze twee (drie) radio's is in het verleden al veel geschreven op dit forum.
Inmiddels heb ik deze drie radio's welke allen top gereviseerd zijn langdurig in gebruik en ben ik voor mij zelf tot de volgende conclusie gekomen.
Het zijn allen super radio's met erg veel potentie.
En ondanks dat de B8X72A welke niet over twee OTL versterkers met 4x EL86 beschikt en minder speakers heeft gaat mijn voorkeur toch naar de B8X72A uit.
Wat betreft de bas weergave vind ik deze super, ruim genoeg en lekker strak waarbij het hoog en midden daardoor naar mijn idee meer in balans over komen.
Maar goed, ieder mag daar zo zijn persoonlijke mening over hebben.
Inmiddels heb ik deze drie radio's welke allen top gereviseerd zijn langdurig in gebruik en ben ik voor mij zelf tot de volgende conclusie gekomen.
Het zijn allen super radio's met erg veel potentie.
En ondanks dat de B8X72A welke niet over twee OTL versterkers met 4x EL86 beschikt en minder speakers heeft gaat mijn voorkeur toch naar de B8X72A uit.
Wat betreft de bas weergave vind ik deze super, ruim genoeg en lekker strak waarbij het hoog en midden daardoor naar mijn idee meer in balans over komen.
Maar goed, ieder mag daar zo zijn persoonlijke mening over hebben.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 jan 2014 01:27 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.