Radio's van 1950 tot 1970
Verschillen Aristona SA5029/Philips BD663A.
08 dec 2013 21:03 #38801
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Verschillen Aristona SA5029/Philips BD663A.
Peter,
Deze afbeelding vond ik op internet.
Ook hier geen Aristona logo en geen lijm resten.
Ze zijn er waarschijnlijk met en zonder logo.
Bert.
Deze afbeelding vond ik op internet.
Ook hier geen Aristona logo en geen lijm resten.
Ze zijn er waarschijnlijk met en zonder logo.
Bijlage aristona.jpg niet gevonden
Bert.
Mvg.
Bert
Bijlagen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 dec 2013 17:00 #38789
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Verschillen Aristona SA5029/Philips BD663A.
Ik heb in mijn jonge jaren veel Aristona t.v.'s gerepareerd, het Philips plakplaatje met typenummer zat meestal naast het Aristona plakplaatje aan de binnenzijde geplakt!
Ik heb ook de SA5029, bij mij ontbreekt het Aristona schildje op het doek. Het lijkt echter of dat er ook niet opgezeten heeft, geen lijmsporen o.i.d.
Wat ik ook wel grappig vind, is dat bij dit soort toestellen voor de luidsprekers gewoon banaanstekers zijn gebruikt in plaats van de driehoek stekers van Philips. Hoef je daar tenminste niet naar te zoeken.
Groeten,
Peter
Ik heb ook de SA5029, bij mij ontbreekt het Aristona schildje op het doek. Het lijkt echter of dat er ook niet opgezeten heeft, geen lijmsporen o.i.d.
Wat ik ook wel grappig vind, is dat bij dit soort toestellen voor de luidsprekers gewoon banaanstekers zijn gebruikt in plaats van de driehoek stekers van Philips. Hoef je daar tenminste niet naar te zoeken.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
08 dec 2013 01:41 #38773
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Verschillen Aristona SA5029/Philips BD663A.
Cees,
Bedankt voor de aanvullende info.
De Aristona SA5029 vind ik net iets meer Nederlands als de BD663A hetgeen ook aan de tekst op de achterwand terug is te vinden.
mvg.
Bert.
Bedankt voor de aanvullende info.
De Aristona SA5029 vind ik net iets meer Nederlands als de BD663A hetgeen ook aan de tekst op de achterwand terug is te vinden.
mvg.
Bert.
Mvg.
Bert
08 dec 2013 01:14 #38772
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Verschillen Aristona SA5029/Philips BD663A.
De meeste Aristona toestellen TV's, Radio's en later Hi Fi en boxen waren gewoon Philips
producten die meestal in Eindhoven, bij Philips dus werden gemaakt.
De Naam Aristona, werd gevoerd door de Fa Radoma en Aristona toestellen mochten van
Philips niet Aristona Philips worden genoemd destijds door mijn werkgever die ze zo
noemde in zijn advertenties. Werd hij voor "over zijn vingers getikt".
De Radoma Aristona toestellen werden echter rechtstreeks van uit de Philips fabrieken
uit Eindhoven aan geleverd. Maar verschil moest er toch wezen...
De Aristona kasten waren wat anders en vaak wat minder fraai maar het binnenwerk was
wel gelijk. De Duitse uitvoeringen van Philips TV's, waar de merk naam Aristona op stond
werden óók van uit Eindhoven aangeleverd.
De Fa Radoma leverde ook buizen met de naam Pope er op, dat was ook gewoon Philips
makelij.
Vr gr Cees.
producten die meestal in Eindhoven, bij Philips dus werden gemaakt.
De Naam Aristona, werd gevoerd door de Fa Radoma en Aristona toestellen mochten van
Philips niet Aristona Philips worden genoemd destijds door mijn werkgever die ze zo
noemde in zijn advertenties. Werd hij voor "over zijn vingers getikt".
De Radoma Aristona toestellen werden echter rechtstreeks van uit de Philips fabrieken
uit Eindhoven aan geleverd. Maar verschil moest er toch wezen...
De Aristona kasten waren wat anders en vaak wat minder fraai maar het binnenwerk was
wel gelijk. De Duitse uitvoeringen van Philips TV's, waar de merk naam Aristona op stond
werden óók van uit Eindhoven aangeleverd.
De Fa Radoma leverde ook buizen met de naam Pope er op, dat was ook gewoon Philips
makelij.
Vr gr Cees.
08 dec 2013 00:41 - 08 dec 2013 00:44 #38771
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Verschillen Aristona SA5029/Philips BD663A. werd gestart door Bert Kn
Een tijdje geleden nam ik een Aristona SA5029 van een mede hobbyist over.
Eerder al was er hier op het forum een discussie betreffende de versschillen en als je ze naast elkaar hebt staan kun je er wat over roepen.
Inwendig en qua afwerking zijn er totaal geen verschillen.
uitwendig wel.
1. De zenderschaal wijkt af.
2. De tekst op de toonregel knoppen is bij de Aristona afgekort met J, O en S en bij de BD663A staat daar de volledige tekst Jazz Orkest en spraak op.
3. Onder de piano toetsen staat bij de BD663A de naam Philips vermeld en bij de Aristoba niet.
4. De Aristona heeft rechts onder in het luidspreker doek een Aristona logo.
Het zijn twee kanjers die verder niets voor elkaar onder doen.
Bert.
Eerder al was er hier op het forum een discussie betreffende de versschillen en als je ze naast elkaar hebt staan kun je er wat over roepen.
Inwendig en qua afwerking zijn er totaal geen verschillen.
uitwendig wel.
1. De zenderschaal wijkt af.
2. De tekst op de toonregel knoppen is bij de Aristona afgekort met J, O en S en bij de BD663A staat daar de volledige tekst Jazz Orkest en spraak op.
3. Onder de piano toetsen staat bij de BD663A de naam Philips vermeld en bij de Aristoba niet.
4. De Aristona heeft rechts onder in het luidspreker doek een Aristona logo.
Het zijn twee kanjers die verder niets voor elkaar onder doen.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 dec 2013 00:44 door Bert Kn.