Radio's van 1950 tot 1970
BX998A export versus Europees
17 okt 2013 20:27 #37390
door Robin
Beantwoord door Robin in topic BX998A export versus Europees
Zelf zou ik liever de export versie hebben.
Ten eerste omdat hij wat zeldzamer hier is,en ten tweede omdat hij verder doorloopt.
Dus eigenlijk wat je zelf ook al aangaf,zeker twee pluspunten ten opzichte van de europese versie.
Ten eerste omdat hij wat zeldzamer hier is,en ten tweede omdat hij verder doorloopt.
Dus eigenlijk wat je zelf ook al aangaf,zeker twee pluspunten ten opzichte van de europese versie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
17 okt 2013 18:13 #37376
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic BX998A export versus Europees
Ik zou het niet weten Bert. Het is bij deze FM-tuner en radio ook niet zo heel veel werk om een 100 Mhz on te bouwen naar een 108Mhz versie. Met een schaal tot 108 van BD erbij ben je klaar.
17 okt 2013 11:19 - 17 okt 2013 11:21 #37368
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic BX998A export versus Europees
Hoi Leonardo,
Ik had daar toch wel over nagedacht.
Persoonlijk vind ik het een voordeel als de ontvangst verder doorloopt.
Biedingen op MP zeggen inderdaad helemaal niets die ervaring heb ik ook.
De reden waarom ik het plaatste is de volgende.
Mijn eerste tafelradio was een export B8X72A waar ik zo trots als een pauw op was.
Deze had ik destijds gepost en toen kwamen er bijdrages in de trend van deze hoort hier niet thuis, is een exoot, hoort aan de andere kant van de oceaan thuis enz enz.
Deze had ik overigens van een ex Philips medewerker gekocht welke hem destijds nieuw via zijn werk had aangeschaft.
Toen ik besloot deze van de hand te doen had ik twee gegadigde uit mijn directe omgeving welke hem graag wilde overnemen mede doordat hij tot 108Mhz doorloopt.
Even ter verduidelijking de reden van plaatsen.
Zijn ze gewilder?
En zo ja doordat de FM verder doorloopt of het feit dat ze hier spaarzamer zijn.
Bert.
Ik had daar toch wel over nagedacht.
Persoonlijk vind ik het een voordeel als de ontvangst verder doorloopt.
Biedingen op MP zeggen inderdaad helemaal niets die ervaring heb ik ook.
De reden waarom ik het plaatste is de volgende.
Mijn eerste tafelradio was een export B8X72A waar ik zo trots als een pauw op was.
Deze had ik destijds gepost en toen kwamen er bijdrages in de trend van deze hoort hier niet thuis, is een exoot, hoort aan de andere kant van de oceaan thuis enz enz.
Deze had ik overigens van een ex Philips medewerker gekocht welke hem destijds nieuw via zijn werk had aangeschaft.
Toen ik besloot deze van de hand te doen had ik twee gegadigde uit mijn directe omgeving welke hem graag wilde overnemen mede doordat hij tot 108Mhz doorloopt.
Even ter verduidelijking de reden van plaatsen.
Zijn ze gewilder?
En zo ja doordat de FM verder doorloopt of het feit dat ze hier spaarzamer zijn.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 okt 2013 11:21 door Bert Kn.
17 okt 2013 10:29 - 17 okt 2013 10:52 #37367
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic BX998A export versus Europees
Bert, denk nu eens goed na.....
Het gaat natuurlijk hier niet alleen om het feit of het een export model is (of zou zijn) maar vooral vanwege het feit dat deze doorloopt tot 108 mHz. Dat betekend dus zo'n 7-8 mHz hoger dan het andere toestel!
Liep vroeger het omroep-bereik tot zo'n 102 mHz, dat is al decennia geleden tot 108 mHz uitgebreid.
Wat je daarmee zou moeten? De mogelijkheid meer (alle beschikbare) zenders op de FM te ontvangen!!
Daarnaast moet je het bieden ook niet altijd serieus nemen. Zo staat het er en zo is het verdwenen. Dat zou je (en iedereen) zo langzamerhand wel moeten weten
mvg Leonardo
Het gaat natuurlijk hier niet alleen om het feit of het een export model is (of zou zijn) maar vooral vanwege het feit dat deze doorloopt tot 108 mHz. Dat betekend dus zo'n 7-8 mHz hoger dan het andere toestel!
Liep vroeger het omroep-bereik tot zo'n 102 mHz, dat is al decennia geleden tot 108 mHz uitgebreid.
Wat je daarmee zou moeten? De mogelijkheid meer (alle beschikbare) zenders op de FM te ontvangen!!
Daarnaast moet je het bieden ook niet altijd serieus nemen. Zo staat het er en zo is het verdwenen. Dat zou je (en iedereen) zo langzamerhand wel moeten weten
mvg Leonardo
Laatst bewerkt 17 okt 2013 10:52 door leonardo.
16 okt 2013 21:09 #37366
door Bert Kn
Mvg.
Bert
BX998A export versus Europees werd gestart door Bert Kn
Op de bekende verkoop site staan 2 BX998A radio's te koop
Sinds 12 okt het Export model met een huidig bod van bod 200 euro.
Sinds 22 sept het Europees model met een bod van 65 euro.
Wat ik me dan afvraag, is het model wat tot 108Mhz doorloopt gewilder.
Bert.
Sinds 12 okt het Export model met een huidig bod van bod 200 euro.
Sinds 22 sept het Europees model met een bod van 65 euro.
Wat ik me dan afvraag, is het model wat tot 108Mhz doorloopt gewilder.
Bert.
Mvg.
Bert