Radio's van 1950 tot 1970
KY577 - zoek de fout
Minder
Meer
27 jun 2013 19:06 #33474
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic KY577 - zoek de fout
Henk,
Dan toch weer eind goed al goed met iets meer werk
. Mooi dat iemand nog een UGT had, deze liggen niet voor het oprapen lijkt me.
Groeten Willem
Dan toch weer eind goed al goed met iets meer werk
Groeten Willem
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 jun 2013 17:39 #33470
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic KY577 - zoek de fout
Bijna eind goed, al goed. Recent is de radio er mee opgehouden . De UGT is defect geraakt. Sluiting tussen de primaire en secondaire wikkeling. Oorzaak niet te traceren. Nieuwe trafo is onderweg.
Henk
Henk
Minder
Meer
10 jun 2013 19:29 #32764
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic KY577 - zoek de fout
Henk,
Ik had er een bedankje onder gezet omdat ik dacht dat het een reparatieverslag betrof, later zag ik pas dat het hier alleen om de omgekeerde zenderschaal ging en het reparatieverslag een stukje naar verder stond. Hier het bedankje plaatsen was dus niet mijn bedoeling.
Dat was wel ff balen toen je zag dat de schaal verkeerd zat maar eind goed al goed yes.gif
Groeten Willem
Ik had er een bedankje onder gezet omdat ik dacht dat het een reparatieverslag betrof, later zag ik pas dat het hier alleen om de omgekeerde zenderschaal ging en het reparatieverslag een stukje naar verder stond. Hier het bedankje plaatsen was dus niet mijn bedoeling.
Dat was wel ff balen toen je zag dat de schaal verkeerd zat maar eind goed al goed yes.gif
Groeten Willem
08 jun 2013 22:25 #32699
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic KY577 - zoek de fout
Henk.
Twee mogelijkheden.
De Zenderschaal omdraaien of de loop van de draad veranderen.
In het laatste geval kun je dan de radio op zijn kop gebruiken
.
De keuze lijkt mij duidelijk bigfun beer .
Bert.
Twee mogelijkheden.
De Zenderschaal omdraaien of de loop van de draad veranderen.
In het laatste geval kun je dan de radio op zijn kop gebruiken
De keuze lijkt mij duidelijk bigfun beer .
Bert.
Mvg.
Bert
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 jun 2013 17:54 #32693
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic KY577 - zoek de fout
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 jun 2013 17:48 - 08 jun 2013 17:50 #32692
door hkruis
KY577 - zoek de fout werd gestart door hkruis
Vandaag met peter in de werkplaats bezig geweest. Peter is aan de electronische revisie begonnen van een paar B7X63A. Hiervan volgt later nog een verslag.
Ook kwam Johannes nog even lnags om de diverse Grundig readio op te halen.
Ikzelf bezig gegaan met het weer samenbouwen van de KY577 met HFS box. De kast heb ik opgeknapt en de losse delen opnieuw gespoten. Over het restaureren van oude lak kom ik later in het topic over de KY577 nog even terug.
Het samenbouwen van de kast hield in alle balkjes schotjes strippen e.d. weer terug plaatsen en in positie brengen. Hierna kon het strooischerm en de schaalplaat op de radio. Luidsprekerplank weer monteren, radio chassis in de kast, mooi he, maar er klopt iets niet.
Het is natuurlijk niet mijn schuld :banghead: maar die van Peter die bezig was een uitgebreide uitleg te geven over de samenhang tussen frequentie modulatie en allerlei ander modulaties, nou en dat leidt behoorlijk af. bigfun
Zie je het??
Ook kwam Johannes nog even lnags om de diverse Grundig readio op te halen.
Ikzelf bezig gegaan met het weer samenbouwen van de KY577 met HFS box. De kast heb ik opgeknapt en de losse delen opnieuw gespoten. Over het restaureren van oude lak kom ik later in het topic over de KY577 nog even terug.
Het samenbouwen van de kast hield in alle balkjes schotjes strippen e.d. weer terug plaatsen en in positie brengen. Hierna kon het strooischerm en de schaalplaat op de radio. Luidsprekerplank weer monteren, radio chassis in de kast, mooi he, maar er klopt iets niet.
Het is natuurlijk niet mijn schuld :banghead: maar die van Peter die bezig was een uitgebreide uitleg te geven over de samenhang tussen frequentie modulatie en allerlei ander modulaties, nou en dat leidt behoorlijk af. bigfun
Zie je het??
Laatst bewerkt 08 jun 2013 17:50 door admin.