Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Nieuwe telg op leeftijd in de meubelstal.

Meer
22 apr 2013 20:25 #31250 door admin
Ondertussen is de electronica gereed en ben ik wat met het houtwerk aan het stoeien. Er moet nieuw doek op. Ik was in de veronderstelling dat het een soort frame zou zijn. Dat is echter niet zo. De latjes zitten op het doek gelijmd. ook de pianoscharnieren zijn gecorrodeerd en er is nog wel wat werk aan. de bovenkant staat in de kleurlak(beits) . Het wordt nog een leuke klus.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 apr 2013 18:00 #31134 door Bert Kn
@ René Element is defect heb er nog genoeg liggen dus geen probleem.

@ René en Huub ik heel benieuwd naar het resultaat maar zal vast goed zijn.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 apr 2013 17:31 #31129 door Huub
Ja reken maar er op dat dit radio meubel goed klinkt
Ik vind ook de duitse typens beter zo als ook de volummen potmeter
Ik gebruik ook de duitsen Jupiter radio. EL 84 en UL41 otl
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 apr 2013 16:12 #31124 door Rene Daemen
Hallo Bert,

Vergis je niet in deze schakeling 2x EL84 in de eindtrap en 2xUL41
EL86 was nog niet uitgevonden maar zeker de eerste OTL versie
kijk maar in de schema theek van de NVHR FD752A Philips
Zal best een groot uitgangs vermogen hebben
DE wisselaar is de duitse versie van de AG1003 kan een N nummer hebben
goudkleurig helemaal kom je niet snel tegen
kijk wel je tussenwiel na heeft al een hele tijd op 33 toeren gestaan kan een deukje inzitten
De duitse philipsen hebben een betere klank dan de nederlandse versie
voor voor die obernbayern platen en Mars muziek die werd gedraait
dus moet even wat meer boem in het geluid hebben.
wel even op zoek gaan naar een ander element deze zal het niet meer doen
Maar ben benieuwd hoe deze uit gaat zien

Mvg René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 apr 2013 15:36 - 18 apr 2013 15:40 #31123 door Bert Kn
Saturn-Truhe 752/4E/3D FD752A Philips Radios - Deutschland.

Zoekende naar een Aristona SA3027 kwam Henk met de vraag of dit meubel wat voor me was.
Ja en dat moet je dan aan een meubel freak vragen.
Afhankelijk van wat de prijs zou gaan worden hetgeen nog onduidelijk was zou ik dan een beslissing nemen.
Gisteren kwam het bericht en hoefde ik niet lang na te denken de prijs was :thumbsup: dus een deal :) .

Op de platenspeler na welke ik zelf onder handen neem wordt het meubel optisch en technisch gedaan.
Het radiodeel waarvan ik nog foto's krijg schijnt al klaar te zijn het kabinet is nu aan de beurt.

Op de folder dan wel handleiding staat vermeld met HiFI Eindversterker (mit Hi-Fi-Endstufe).
Of die dan ook daadwerkelijk HIFI is ik vraag het me af.

Hieronder wat foto's.
Van het radiodeel en de rest van het opknappen van het kabinet komen ze nog.









Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 apr 2013 15:40 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena