- Berichten: 2280
Radio's van 1950 tot 1970
Nieuwe telg op leeftijd in de meubelstal.
22 apr 2013 20:25 #31250
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Nieuwe telg op leeftijd in de meubelstal.
Ondertussen is de electronica gereed en ben ik wat met het houtwerk aan het stoeien. Er moet nieuw doek op. Ik was in de veronderstelling dat het een soort frame zou zijn. Dat is echter niet zo. De latjes zitten op het doek gelijmd. ook de pianoscharnieren zijn gecorrodeerd en er is nog wel wat werk aan. de bovenkant staat in de kleurlak(beits) . Het wordt nog een leuke klus.
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2013 18:00 #31134
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuwe telg op leeftijd in de meubelstal.
@ René Element is defect heb er nog genoeg liggen dus geen probleem.
@ René en Huub ik heel benieuwd naar het resultaat maar zal vast goed zijn.
@ René en Huub ik heel benieuwd naar het resultaat maar zal vast goed zijn.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2013 17:31 #31129
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Nieuwe telg op leeftijd in de meubelstal.
Ja reken maar er op dat dit radio meubel goed klinkt
Ik vind ook de duitse typens beter zo als ook de volummen potmeter
Ik gebruik ook de duitsen Jupiter radio. EL 84 en UL41 otl
Huub
Ik vind ook de duitse typens beter zo als ook de volummen potmeter
Ik gebruik ook de duitsen Jupiter radio. EL 84 en UL41 otl
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2013 16:12 #31124
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Nieuwe telg op leeftijd in de meubelstal.
Hallo Bert,
Vergis je niet in deze schakeling 2x EL84 in de eindtrap en 2xUL41
EL86 was nog niet uitgevonden maar zeker de eerste OTL versie
kijk maar in de schema theek van de NVHR FD752A Philips
Zal best een groot uitgangs vermogen hebben
DE wisselaar is de duitse versie van de AG1003 kan een N nummer hebben
goudkleurig helemaal kom je niet snel tegen
kijk wel je tussenwiel na heeft al een hele tijd op 33 toeren gestaan kan een deukje inzitten
De duitse philipsen hebben een betere klank dan de nederlandse versie
voor voor die obernbayern platen en Mars muziek die werd gedraait
dus moet even wat meer boem in het geluid hebben.
wel even op zoek gaan naar een ander element deze zal het niet meer doen
Maar ben benieuwd hoe deze uit gaat zien
Mvg René Daemen
Vergis je niet in deze schakeling 2x EL84 in de eindtrap en 2xUL41
EL86 was nog niet uitgevonden maar zeker de eerste OTL versie
kijk maar in de schema theek van de NVHR FD752A Philips
Zal best een groot uitgangs vermogen hebben
DE wisselaar is de duitse versie van de AG1003 kan een N nummer hebben
goudkleurig helemaal kom je niet snel tegen
kijk wel je tussenwiel na heeft al een hele tijd op 33 toeren gestaan kan een deukje inzitten
De duitse philipsen hebben een betere klank dan de nederlandse versie
voor voor die obernbayern platen en Mars muziek die werd gedraait
dus moet even wat meer boem in het geluid hebben.
wel even op zoek gaan naar een ander element deze zal het niet meer doen
Maar ben benieuwd hoe deze uit gaat zien
Mvg René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2013 15:36 - 18 apr 2013 15:40 #31123
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Nieuwe telg op leeftijd in de meubelstal. werd gestart door Bert Kn
Saturn-Truhe 752/4E/3D FD752A Philips Radios - Deutschland.
Zoekende naar een Aristona SA3027 kwam Henk met de vraag of dit meubel wat voor me was.
Ja en dat moet je dan aan een meubel freak vragen.
Afhankelijk van wat de prijs zou gaan worden hetgeen nog onduidelijk was zou ik dan een beslissing nemen.
Gisteren kwam het bericht en hoefde ik niet lang na te denken de prijs was :thumbsup: dus een deal
.
Op de platenspeler na welke ik zelf onder handen neem wordt het meubel optisch en technisch gedaan.
Het radiodeel waarvan ik nog foto's krijg schijnt al klaar te zijn het kabinet is nu aan de beurt.
Op de folder dan wel handleiding staat vermeld met HiFI Eindversterker (mit Hi-Fi-Endstufe).
Of die dan ook daadwerkelijk HIFI is ik vraag het me af.
Hieronder wat foto's.
Van het radiodeel en de rest van het opknappen van het kabinet komen ze nog.
Zoekende naar een Aristona SA3027 kwam Henk met de vraag of dit meubel wat voor me was.
Ja en dat moet je dan aan een meubel freak vragen.
Afhankelijk van wat de prijs zou gaan worden hetgeen nog onduidelijk was zou ik dan een beslissing nemen.
Gisteren kwam het bericht en hoefde ik niet lang na te denken de prijs was :thumbsup: dus een deal
Op de platenspeler na welke ik zelf onder handen neem wordt het meubel optisch en technisch gedaan.
Het radiodeel waarvan ik nog foto's krijg schijnt al klaar te zijn het kabinet is nu aan de beurt.
Op de folder dan wel handleiding staat vermeld met HiFI Eindversterker (mit Hi-Fi-Endstufe).
Of die dan ook daadwerkelijk HIFI is ik vraag het me af.
Hieronder wat foto's.
Van het radiodeel en de rest van het opknappen van het kabinet komen ze nog.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 apr 2013 15:40 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.